نسخه چاپی

قطعنامه امریكا علیه روسیه- پاسخ مسكو

كنگره امریكا از روسیه خواست فورا از خاك اوكراین خارج شود. كنگره همچنین از باراك اوباما رئیس جمهور درخواست كرد تحریم های اقتصادی تنبیهی را علیه مسكو اعمال كند.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری فرانسه از واشنگتن نوشت، سنای امریکا با تصویب قطعنامه های شدید اللحن علیه روسیه حمایت خود را از اوکراین اعلام کرده است و علاوه بر این تعلیق عضویت روسیه را از گروه هشت کشور بزرگ صنعتی جهان معروف به گروه ۸ خواستار شد.

این قطعنامه غیر الزام آور که به اتفاق آرا تصویب شد، اعمال تحریم های اقتصادی هدفمند را برای وادار کردن ولادیمیر پوتین رئیس جمهور به خارج کردن نیروهای مسلح روسیه از خاک اوکراین و بازگردان آن به حاکمیت یکپارچه و کامل دولت اوکراین خواستار شده است.

در این قطعنامه علاوه بر این موارد از فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) درخواست شده است تا درباره تصمیم خود مبنی بر برگزاری رقابت های فوتبال جام جهانی ۲۰۱۸ در روسیه بازنگری کند.

مجلس نمایندگان امریکا نیز با تصویب قطعنامه ای، اقدام اخیر روسیه را محکوم کرد. جان بوهنر رئیس این مجلس حرکت اخیر روسیه در اوکراین را اقدامات خصمانه تجاوز روسیه نامید.

بوهنر گفت: ولادیمیر پوتین ثابت کرده است که خود عامل خطرناک و تهدیدی برای ثبات در منطقه است و باید در این زمینه پاسخگو باشد.

تصویب این قطعنامه ها و محکومیت روسیه درحالی صورت می گیرد که قرار است چهارشنبه در کمیسیون روابط خارجی مجلس سنا قانونی با هدف کمک به اوکراین و مجازات روسیه، تصویب شود.

نکته قابل توجه در خصوص وضع این قانون این است که آیا تغییرات در قوانین صندوق بین المللی پول درباره این که کشورها تا چه مقدار می توانند کمک مالی کنند، در این قانون در نظر گرفته خواهد شد.

اصلاحات قوانین صندوق بین المللی پول که میزان دارایی و اندوخته دائمی صندوق را افزایش خواهد داد و در نتیجه به آن امکان می دهد تا مبالغ بیشتری وام بدهد، سال ۲۰۱۰ توسط سنا به تصویب رسید اما هنوز به تأیید نهایی کنگره امریکا نرسیده است.

سناتور رابرت منندز رئیس کمیته روابط خارجی سنا سه شنبه در مصاحبه با خبرنگاران ابراز امیدواری کرد نمایندگان هر دو حزب دمکرات و جمهوریخواه خارج از کمیته به این قانون رأی دهند و در نتیجه مسیر تلاش ها برای ارائه بسته کمک مالی به اوکراین هموار شود.

برخی نمایندگان جمهوریخواه ابراز نگرانی کرده اند تغییرات در قوانین صندوق بین المللی پول هزینه های عمومی مالیات دهندگان امریکایی را افزایش خواهد داد.

مجلس نمایندگان امریکا هفته گذشته مفاد وامی را تصویب کرد که وعده کمک یک میلیارد دلاری کاخ سفید به اوکراین را تضمین می کند اما اصلاحات صندوق بین المللی پول بخشی از این قانون نیست.

سناتور تیم کاینه سه شنبه گفت: هنوز خیلی زود است که بگوییم آیا اصلاحات صندوق بین المللی پول از طرح سنا حذف خواهد شد یا خیر.

معاون نخست وزیر روسیه اعلام کرد هرگونه اعمال تحریم علیه مسکو پیامدهای خطرناکی در پی خواهد داشت.

ارکادی دوورکویچ گفت هرگونه پیشنهادی درباره تحریم روسیه در پی بحران اوکراین ، برای پیشنهاد کنندگان آن خطر بزرگی در پی خواهد داشت.

دوورکویچ افزود کابینه روسیه تاثیر تحریم های احتمالی غرب علیه مسکو را بررسی می کند.

۱۳۹۲/۱۲/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...