نسخه چاپی

تخت‌روانچی: توانایی دفاعی در مذاكرات نمی‌گنجد

معاون وزیر امور خارجه، تهدیدات آمریكا در خلال انجام مذاكرات را اقدامی نسنجیده و بی اساس دانست و گفت: در حال حاضر وارد جزئیات گفته های خودمان در مذاكرات نمی شوم اما هر موضوعی در جریان مذاكرات ارزش دارد و اینگونه تهدیدات كمكی به پیشبرد مذاكرات نخواهد كرد.

به گزارش نما ، مجید تخت روانچی معاون اروپا آمریکای وزیر امور خارجه روز چهارشنبه در حاشیه همایش سیاست خارجی در جمع خبرنگاران بار دیگر گنجاندن مسایل دفاعی ایران در مذاکرات با 1+5 را رد کرد و گفت: همانطور که بارها تاکید کرده ایم بحث توانایی دفاعی ایران در مذاکرات هسته ای نمی گنجد و مسوولان ایران ورود به این موضوع به مذاکرات را به هیچ عنوان نمی پذیرند.
معاون وزیر امور خارجه، تهدیدات آمریکا در خلال انجام مذاکرات را اقدامی نسنجیده و بی اساس دانست و گفت: در حال حاضر وارد جزئیات گفته های خودمان در مذاکرات نمی شوم اما هر موضوعی در جریان مذاکرات ارزش دارد و اینگونه تهدیدات کمکی به پیشبرد مذاکرات نخواهد کرد.
وی تصریح کرد: در هر دور از مذاکرات بحث های قابل توجهی صورت می گیرد، به طرف مقابل می گوییم که تهدیدات بیهوده است و بارها انتقادات خود در این زمینه را اعلام کرده ایم.
تخت روانچی در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا در خصوص موضوع پروتکل الحاقی و موضع طرف مقابل درباره آن گفت: پروتکل الحاقی یکی از مفاد گام نهایی است. در متن توافق نیز موضوع تصویب و اجرای پروتکل است؛ به این معنا که تصویب این موضوع در اختیارات مجلس شورای اسلامی بوده و در صورت تصویب در مجلس، دولت موظف به اجرای آن می شود.
معاون وزیر امور خارجه اظهار داشت: نمایندگان مجلس نیز در خصوص پروتکل الحاقی به این موضوع توجه دارند که اگر به توافق معقولی دست یافتیم، این موضوع را مورد بررسی قرار دهند.
وی در خصوص مباحثی که در تازه ترین دور مذاکرات ایران 1+5 که 26 اسفند ماه در وین برگزار می شود، گفت: در این دور، ادامه مباحث دور اول مطرح خواهد شد و امکان دارد روی یک موضوع تمرکز کنیم اما نمی توان پیش بینی کرد که این موضوع چه خواهد بود.
تخت روانچی در پاسخ به سوالی در خصوص مواضع جمهوری اسلامی ایران درباره اوکراین نیز گفت: ما ابراز نگرانی خود را نسبت به وقایع جاری در اوکراین اعلام کرده ایم. در امور این کشور دخالت نمی کنیم و اوکراین را کشور مهمی می دانیم.
وی تصریح کرد: از وضعیت فعلی در اوکراین ابراز نگرانی می کنیم و امیدواریم هر چه زودتر این موضوع از طرق مسالمت آمیز حل و فصل شود.

۱۳۹۲/۱۲/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...