نسخه چاپی

جا مانده های مرحله اول سبد كالا بشتابند

توزیع سبد كالا در مرحله اول كه از اواسط بهمن ماه آغاز شده بود تا چند روز دیگر به پایان می‌رسد.

به گزارش نما، بر این اساس مشمولان تنها تا پایان امسال برای دریافت سبد کالای خود در مرحله اول مهلت دارند.

از آنجایی که توزیع سبد کالا در مرحله دوم به سال 1393 موکول شده است وهنوز زمان دقیقی برای آن اعلام نشده تنها یک هفته دیگر مرحله نخست توزیع سبد کالا در بین مشمولان و در مراکز توزیع تعریف شده انجام می‌شود.

قرار بود توزیع سبد کالا در مرحله دوم نیز در سال جاری در اسفند ماه انجام شود که به دلیل تامین نشدن اعتبارات کافی در پی افزایش تعداد مشمولان سرپرست خانوار اجرای مرحله دوم آن به سال 1393 موکول شد.

در ابتدا وزارت صنعت، معدن و تجارت برای دریافت سبد کالا 10 میلیون سرپرست خانوار را در نظر گرفت که به دلیل اعتراض‌های انجام شده از سوی بسیاری از اقشار آسیب پذیر جامعه نظیر کارگران، در فاز دوم مرحله اول در حدود پنج میلیون سرپرست خانوار دیگر نیز مشمول دریافت سبد کالا شدند. در این مرحله سقف درآمدی کمتر از 500 هزار تومان حذف شد و تمامی کارگران مشمول قانون کار نیز برای دریافت سبد کالا واجد شرایط شدند.

در حالی که در سبد کالای مرحله اول چهار کیلوگرم مرغ، 24 عدد تخم مرغ، دو عدد روغن، 10 کیلوگرم برنج و دو بسته پنیر در نظر گرفته شده بود این احتمال وجود دارد که در مرحله دوم توزیع سبد کالا تغییراتی در کالاهای آن لحاظ شود.

در حال حاضر براساس اظهارنظرهای انجام شده از سوی مسوولان وزارت صنعت، معدن و تجارت از 15.5 میلیون نفری که در مرحله اول مشمول دریافت سبد کالا هستند در حدود 13.5 میلیون نفر سبد کالای خود را دریافت کرده‌اند.
منبع: ایسنا

۱۳۹۲/۱۲/۲۱

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...