نسخه چاپی

غلامی:

هندسه قدرت جهانی به نفع اسلام در حال تحول است

عکس خبري -هندسه قدرت جهاني به نفع اسلام در حال تحول است

رئیس مركز پژوهش های علوم انسانی اسلامی صدرا گفت: آثار جهانی انقلاب اسلامی قابل انكار نیست و نیز شاهدیم كه پروژه های اسلام هراسی و ایران هراسی به ضد خود تبدیل شده است، امروز هندسه قدرت جهانی به نفع اسلام در حال تحول است.

به گزارش نما ، حجت الاسلام و المسلمین رضا غلامی رئیس مرکز پژوهش های علوم انسانی اسلامی صدرا امروز در نشست "مدیریت راهبردی تحولات دوره گذار و پیچ تاریخی مقاله خود را با عنوان زمینه ها و ظرفیت های راهبردی اسلام در جهانی شدن و تحول هندسه قدرت جهانی ارائه داد.
وی در ارائه مقاله خود با بیان اینکه اسلام از همه آنچه برای انجام ماموریت جهانی نیاز دارد، برخوردار است، گفت: پیام اسلام فراگیر بوده و به تمام نیازهای متنوع انسان و جامعه انسانی در اعصار گوناگون پاسخ می دهد؛ اسلام علاوه بر استفاده از روش ها و ابزارهای اختصاصی، قادر است از همه روش ها و ابزارهای پیشرفته بشری برای انتشار جهانی پیامش استفاده کند البته باید در نظر داشت که اسلام فقط به انتقال پیام اکتفا نمی‌کند، بلکه به دنبال تحقق عملی پیام اسلام است.
رئیس مرکز پژوهش های علوم انسانی اسلامی صدرا با اشاره به جایگاه انقلاب اسلامی ایران، افزود: انقلاب اسلامی ایران به تبع از اسلام، دغدغه جهانی داشته، بنابراین یک حرکت جهانی است.
غلامی ادامه داد: مهم ترین اهداف اسلام در جهانی شدن، ایجاد صلح و آرامش در جهان، آبادانی دنیا و بهره مندی انسان ها از ظرفیت‌ها و امکانات جهانی به نحو عادلانه و حیات طیبه است درحالی که هدف اصلی غرب از جهانی شدن، تداوم استعمار است.
وی با بیان اینکه برخلاف ظاهر، نرم برای جهانی شدن غربی، در باطن روح نظامی‌گری و قابلیت بهره‌گیری از قدرت سخت وجود دارد، تاکید کرد: جهانی شدن غربی، با انتخاب آزادانه شکل نمی‌گیرد، از سویی به دلیل شکل نگرفتن جهانی شدن غربی در بستر ارزش های الهی و انسانی، آنها همواره بشر را در معرض خشونت، نزاع‌های خونین و لطمات جدی به طبیعت و محیط زیست قرار می‌دهند.
رئیس مرکز پژوهش های علوم انسانی اسلامی صدرا با تاکید بر اینکه امروز اسلام با تفکر و محوریت انقلاب اسلامی، رقیب جدی غرب به حساب می آید، خاطرنشان کرد: آثار جهانی انقلاب اسلامی قابل انکار نیست و نیز شاهدیم که پروژه های اسلام هراسی و ایران هراسی به ضد خود تبدیل شده است، امروز هندسه قدرت جهانی به نفع اسلام در حال تحول است.
غلامی با بیان اینکه سبک زندگی اسلامی به سرعت در سطح جهان رو به گسترش است، تصریح کرد: جهانی شدن با محوریت انقلاب اسلامی، مقدمه جهانی شدن اسلامی در دوران ظهور منجی (عج) است.

۱۳۹۲/۱۲/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...