نسخه چاپی

پول دولت تمام شد

همه اقشار جامعه از آسیب هایی كه در دور نخست توزیع سبد كالا وجود داشته اند در حدود متفاوت نالان هستند.

به گزارش نما به نقل از قدس آنلاین نقدهای زیادی بر این نوع از توزیع سبد کالا وارد شده است که تمامی آنها به جا بوده و مسئولان دولتی نیز آنها را پذیرفته اند.
عده زیادی از مردم و مسئولان به شمول بدون قاعده سبد کالا به اقشار مختلف مردم انتقاد کرده اند و عده دیگری به نحوه توزیع نامناسب و دون شان این سبد حمایتی اعتراض داشتند.
در حالیکه کمتر از 10 روز تا آغاز سال جدید باقی مانده است و دولت باید تا این زمان طبق مصوبه دومین سبد کالای حمایتی در سال 92 را نیز توزیع می کرد توزیع سبد نخست هنوز با مشکلات زیادی همراه است و به طور کامل انجام نشده است
امروز در حالیکه در رسانه ها اعلام کرده اند متصدی دومین سبد کالایی وزارت جهاد کشاورزی خواهد بود مسئولان وزارتخانه ها و مدیران اجرای برنامه توزیع سبد کالا از این موضوع بی اطلاع هستند.
پیش از این برخی مسئولین وزارت صنعت اعلام کرده بودند که کل بودجه 1500 میلیارد تومانی سبد کالا در دور اول به پایان رسیده است و برای توزیع سبد دوم نیازمند مصوبه جدید دولت هستیم.
به نظر می‌رسد دولت به جای توزیع دو سبد در بهمن‌ماه و اسفندماه بین 10 میلیون خانوار با گسترش خانوارهای مشمول طرح سبد کالا به توزیع یک سبد اکتفا کرده است.
چیزی که بسیار واضح و روشن می توان گفت این است که هنوز برنامه مشخصی برای نحوه توزیع سبد کالای دوم در دست نیست.
• برنامه ای برای توزیع سبد دوم در سال 92 وجود ندارد
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه روز گذشته وزیر صنعت، معدن و تجارت و اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: ایشان هیچ صحبتی از توزیع سبد دوم کالای حمایتی پیش از سال 93 نکرده و تنها از احتمال توزیع دوباره این سبد در سال آینده خبر دادند.
ایرج ندیمی در گفتگو با قدس آنلاین با اشاره به اظهارات وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: تنها برنامه ای که این وزارتخانه پیش از سال جدید در مورد توزیع سبد کالا دارد تکمیل توزیع این سبد در بین تمام خانوارهای شامل شده است.
وی تصریح کرد: ممکن است تغییر در متصدی اجرای این طرح به وجود آمده باشد ولی برنامه ای برای توزیع سبد دوم پیش از سال نو وجود ندارد و احتمال نبود آن در سال 93 نیز وجود دارد.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وزیر صنعت و معدن همچنین در اظهارات خود تا کید کرد مشکلاتی که در سبد کالای نخست به وجود آمده است به دلیل اطلاعات ناقص و بی تجربگی دولت بوده است که در دور دوم توزیع این سبد با توجه به بانک اطلاعاتی در حال تکمیل مشکلاتی اینچنینی به وجود نمی آید.
ندیمی خاطر نشان کرد: امید می رود دولت برای دور دوم توزیع سبد کالا واجدان حقیقی دریافت آن مانند افراد بیکار و یا کم درآمد را مورد توجه ویژه قرار دهد.
• در توزیع سبد دوم شان مردم در نظر گرفته شود
عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی با اظهار بی اطلاعی از نحوه توزیع سبد دوم کالای حمایتی دولت گفت: امید می رود که توزیع سبد دوم مثل توزیع سبد نخست نبوده و شانیت مردم در نحوه توزیع در نظر گرفته شود.
موید حسینی صدر در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: نحوه توزیع سبد نخست کالا اصلا در دشان مردم نبود و بهتر است اگر دولت تصمیمی برای توزیع سبد دوم دارد به گونه ای برنامه ریزی کند که مردم برای دریافت آن تا این حد دچار مشکل نشوند.
وی تصریح کرد: همچنین باید برای اختصاص آن برنامه ریزی دقیقی انجام شود تا افرادی آن را دریافت کنند که واقعا شایسته نیاز به دریافت آن دارند.
عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بهتر است دولت در این زمینه اولویت بندی مناسبی داشته باشد تا با مشکلات بعد از آن مواجهه نشود.

۱۳۹۲/۱۲/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...