نسخه چاپی

پیشگامی آمریكا در نقض توافق ژنو

عکس خبري -پيشگامي آمريکا در نقض توافق ژنو

عضو كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: هیئت حاكمه آمریكا در نقض توافقنامه ژنو و تدارك اقداماتی مغایر با روح این توافق، پیشقدم بوده است و این امر در اظهارات و اعمال سردمداران كاخ سفید، نمود عین داشته است.

به گزارش نما ، به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمدصالح جوکار عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بااشاره به نامه رئیس‌جمهور آمریکا به کنگره این کشور جهت تمدید وضعیت اضطراری در قبال ایران تا یک سال دیگر، گفت: هیئت حاکمه آمریکا در نقض توافقنامه ژنو و تدارک اقداماتی مغایر با روح این توافق، پیشقدم بوده است و این امر در اظهارات و اعمال سردمداران کاخ سفید، نمود عینی داشته است.
وی ادامه داد: دقیقا روشن است که آمریکایی‌ها به بحث هسته‌ای بسنده نخواهند کرد و سران زیاده‌خواه آمریکا، اعمال فشار علیه ایران را به سمت مباحث حقوق بشری می‌کشانند.
نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس ضمن غیر قابل اعتماد دانستن آمریکا اظهار داشت: اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در جلسه هفته آینده به بررسی اقدام تحریمی جدید آمریکایی‌ها خواهند پرداخت و مواضع روشن و شفافی را در قبال این موضوع اعلام خواهند کرد.
جوکار با اشاره به ضرورت پافشاری بر مواضع مشروع خود در مذاکرات آتی با 1+5، بیان داشت: مسئولان ذی‌ربط نباید مسائل مربوط به پیشرفت و توسعه صنعتی کشور را به گفته‌ها و وعده‌های آمریکایی‌ها گره بزنند، بلکه باید با پیروی از تدابیری که مقام معظم رهبری در قالب سیاست‌‌های اقتصاد مقاومتی ابلاغ کرده‌اند، کار را پیش ببرند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، انتظار برای عملی شدن تعهدات غربی‌ها را بی‌حاصل دانست و اظهار داشت: آن بخش از اموال ایران که غربی‌ها به موجب توافق ژنو، وعده کرده بودند به صورت قسطی به ایران بازگردانند، به حساب بانکی واریز شده است که هنوز نتوانسته‌ایم به آنها دسترسی پیدا کنیم.
جوکار در پایان خاطرنشان کرد: مواضعی که امروز از سوی آمریکایی‌ها اتخاذ می‌شود، بیانگر غیرقابل اعتماد بودن آمریکایی‌هاست و لذا ضرورت دارد که هیئت‌ایرانی ضمن پایبندی به اصول مذاکرات، راه خود را ادامه دهد.

۱۳۹۲/۱۲/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...