نسخه چاپی

تأثیر بحران اوكراین بر اوضاع سوریه

نویسنده و تحلیلگر مشهور عرب، در بررسی پیامدهای بحران در اكراین، از تقویت جایگاه نظام سوریه و احتمال تلاش كشورهای منطقه نظیر قطر و تركیه برای عادی سازی روابط خود با دمشق خبر داد و ادعای مسئولان آمریكایی علیه روسیه در مورد اكراین را به تمسخر گرفت.

به گزارش نما به نقل از العالم، عبدالباری عطوان در یک گفت وگوی تلویزیونی درباره اوکراین و پیامدهای بحران این کشور اظهار داشت: بحران اوکراین نگاه ها را از پرونده سوریه برداشت و به نظام سوریه فرصت داد تا دستاوردهای میدانی بیشتری کسب کند.

به گفته این نویسنده، بحران اوکراین و پیامدهای آن باعث تقویت جایگاه دولت بشار اسد رئیس جمهوری سوریه شده است.

عطوان که سردبیر نشریه اینترنتی "رأی الیوم" است، همچنین از باقی ماندن بشار اسد رئیس جمهوری سوریه در قدرت در برهه آینده سخن گفت و بعید ندانست که کشورهای منطقه نظیر قطر و ترکیه برای عادی سازی روابط خود با دمشق تلاش کنند.

وی اشاره کرد: آمریکا در بحران اوکراین با روسیه برخورد می کند، به گونه ای که گویی روسیه یک کشور کوچک است و واشنگتن فراموش کرده که روسیه یک کشور بزرگ و دارای هزاران کلاهک هسته ای است و اقتصاد این کشور رو به بهبودی است و می تواند حضور خود در عرصه بین المللی را تحمیل کند.

این نویسنده گفته های مسئولان آمریکایی درخصوص نقض قوانین بین المللی از سوی روسیه را به باد تمسخر گرفت و به جنایات آمریکا در عراق و افغانستان و سایر کشورهای اشغال شده توسط آمریکا اشاره کرد.

عطوان که با شبکه تلویزیونی "روسیا الیوم" گفت و گو می کرد، افزود: به نظر می رسد محور ایران، سوریه و حزب الله در کنار روسیه، همان محوری است که دست برتر را دارد؛ درحالی که کشورهای عرب حوزه خلیج فارس در میان خود دچار اختلاف هستند.

وی خاطرنشان کرد: گشایش در روابط تهران و قطر و سلطان نشین عمان تاثیر مثبتی بر بحران سوریه خواهد داشت.

این نویسنده و تحلیلگر عرب درپایان تاکید کرد: دوره سلطه آمریکا بر جهان سپری شده است.

۱۳۹۲/۱۲/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...