نسخه چاپی

تهمت و اهانت اردوغان به شیعیان جهان

«رجب طیب اردوغان» كه درگیر مبارزات انتخاباتی است و در معضلات داخلی و خارجی مهمی نیز دست و پا می زند با حمله شدید به فتح الله گولن، طرفداران وی را دروغگو خواند و سپس به پیروان مذهب اهل بیت(ع) اهانت كرد.

به گزارش نما به نقل از ابنا، نخست وزیر ترکیه که به دلیل اشتباهات فراوان داخلی و خارجی خود تحت فشار شدید است، کنترل خود را از دست داده و به یاوه گویی روی آورده است.

«رجب طیب اردوغان» که درگیر مبارزات انتخاباتی است با سه معضل "شکست در سوریه"، "سوء استفاده های مالی" و "اختلاف با مرشد سابقش فتح الله گولن" روبروست.

وی در سخنانی، با حمله شدید به گولن، طرفداران وی را دروغگو خواند و گفت: آنان سه خصلت مهم دارند؛ تقیه کردن، دروغ گفتن و افترا زدن. نتیجه هر سه خصلت، فتنه و فساد است.

اردوغان سپس با نسبت دادن سه صفت بالا به پیروان اهل بیت(ع) گفت: یاران گولن، با این صفات از شیعیان جلو زدند!

وی سپس از ضرب المثلی ترکی استفاده کرد که نظیر آن در فارسی به این معناست که: شیعیان هم در سه صفت تقیه، دروغ و افترا در مقابل گولنی ها کم آورده اند!!

در واکنش به این یاوه گویی های اردوغان، نهادها و شخصیت های مختلف شیعه ترکیه با صدور بیانیه یا مصاحبه، سخنان وی را بشدت محکوم کرده اند.

"جمعیت علمای شیعه ایغدیر"، "انجمن اهلادر"، مؤسسه زینبیه استانبول" و تعداد زیادی از اندیشمندان ترک پیرو اهل بیت(ع) ، ضمن محکوم کردن سخنان اردوغان از وی خواسته اند که از شیعیان عذر خواهی کند.

۱۳۹۲/۱۲/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...