نسخه چاپی

برنده بحران اوكراین كیست؟

واشنگتن پست، بشار اسد را برنده بحران اوكراین توصیف كرد.

به گزارش نما، این روزنامه با اشاره به بن‌بست پیش‌آمده میان روسیه و آمریکا نوشت: جنگ در سوریه تنها یکی از موارد مورد بحث در خاورمیانه است که از تضاد منافع آمریکا با رقیب روزهای جنگ سرد پرده برمی‌دارد.

البته این روزها اوکراین هم به این موارد اختلافی اضافه شده است. مذاکرات هسته‌ای با ایران و پرونده صلح خاورمیانه که هر دو از اولویت‌های دستگاه دیپلماسی باراک اوباما هستند به میزان بسیار زیادی به همکاری‌های مسکو با واشنگتن ارتباط دارند. در چند ماه اخیر دو کشور عراق و مصر که سابق بر این متحدان منطقه‌ای آمریکا به حساب می‌آمدند قراردادهای تسلیحاتی بسیار مهمی با مسکو امضا کرده‌اند.

این روزنامه می‌افزاید: اگر تا پیش از داستان اوکراین، روس‌ها اندک نیتی برای کمک به آمریکا در پرونده سوریه داشتند اکنون دیگر از همان روزنه کوچک امید هم خبری نیست چرا که مسکو به هیچ وجه خواهان تقدیم کردن پیروزی به اوباما در این بازه زمانی نیست.

واشنگتن پست معتقد است: «بشار اسد خود را برای برگزاری انتخابات در ماه ژوئن مهیا می‌کند. انتخاباتی که بر مبنای قانون اساسی موجود در این کشور برگزار خواهد شد.

مقام‌های دولتی سوریه دایماً تأکید می‌کنند انتخابات در موعد مقرر خود برگزار خواهد شد و بشار اسد هم قطعاً در این انتخابات شرکت خواهد کرد.

به نظر می‌رسد که بشار اسد باز هم می‌تواند پیروزی در انتخابات را تکرار کند. به نظر می‌رسد که در حالی که روسیه همچنان پشت بشار اسد را خالی نکرده است، توجه آمریکایی‌ها از پرونده سوریه منحرف شده است.»

۱۳۹۲/۱۲/۲۴

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...