نسخه چاپی

كارشناسان جدید در تیم مذاكره كننده آمریكا

یك مقام ارشد آمریكایی اعلام كرد چندین كارشناس و مقام جدید بالاخص معاون سابق نماینده آمریكا در سازمان ملل و كارشناسانی از وزارت انرژی به تیم مذاكره كننده آمریكایی اضافه شده‌اند.

به گزارش نما به نقل از المانیتور خبر داد، یک مقام دولت آمریکا امروز (جمعه) و چند روز مانده به دور دوم مذاکرات ایران و شش قدرت جهانی در وین اعلام کرد تعداد دیپلماتها و کارشناسان گروه ۱+۵ و ایران افزایش یافتهاند تا تماسهایی فشردهتر و تقریبا مداوم به منظور نیل به یک توافق نهایی با یکدیگر داشته باشند.

این مقام در ادامه افزود که طرفین توافق کردهاند که تحریمها در مرحله نهایی به صورت گام به گام و متناسب با اقداماتی باشد که ایران انجام میدهد.

این مقام ارشد آمریکایی همچینن گفت: این مذاکرات جامع برای سه روز در ماه توسط مدیران کل سیاسی انجام نخواهد گرفت بلکه کارشناسان ما هم به صورت مداوم با یکدیگر در تماس خواهند بود.

بروک اندرسون، معاون سابق نماینده آمریکا در سازمان ملل، به تیم مذاکره کننده آمریکایی پیوسته است تا به عنوان مشاور ارشد شرمن و جان کری فعالیت کند. اندرسون، رئیس دفتر سابق شورای امنیت ملی اوباما، به صورت تمام وقت در بروکسل ساکن خواهد بود تا با مذاکره کنندگان اتحادیه اروپا، طرفهای ۱+۵ و واشنگتن هماهنگیهای لازم را انجام دهد.

آمریکا همچنین جندین کارشناس و چندین مقام بالاخص از وزارت انرژی را نیز به تیم مذاکره کننده افزوده است که در مذاکرات وین نیز حضور خواهند داشت.

۱۳۹۲/۱۲/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...