نسخه چاپی

تنها راه حل بحران سوریه از نگاه دهقانی

عکس خبري -تنها راه حل بحران سوريه  از نگاه دهقاني

سفیر كشورمان در سازمان ملل تاكید كرد: ایران از ابتدای بحران همواره تاكید داشته كه بحران سوریه راه حل نظامی ندارد و رسیدن به یك توافق سیاسی جامع تنها راه حل این بحران است.

به گزارش نما ، غلامحسین دهقانی در نشست غیر رسمی مجمع عمومی سازمان ملل اظهار کرد: تلاش‌های ایران تاکنون بر پایه‌ی همکاری با دولت سوریه، گروههای مخالف سیاسی و مقامات سازمان ملل بوده و آخرین نمونه‌ی آن نشست 3 جانبه ایران ، سوریه و سوئیس است که بهمن ماه گذشته وبا هدف رسیدگی به وضعیت سوریه از ابعاد انسان دوستانه برگزار شد.
دهقانی نقش سازمان ملل در سوریه را بسیار مهم خواند و افزود: این سازمان باید ضمن رعایت کامل اصل بی‌طرفی به یافتن مصالحه‌ سیاسی کمک کرده و به این ترتیب راه کمک رسانی به مردم نیازمند را تسهیل کند.
سفیر کشورمان در سازمان ملل ادامه داد: اقدامات انسان دوستانه سازمان ملل باید بدون پیش داوری و فارغ از اهداف سیاسی صورت گیرد و ایران همواره با این دیدگاه نسبت به کمک‌های انسان دوستانه خود به مردم سوریه عمل کردند و در آینده نیز به همین نحو عمل می‌کنند.
وی بار دیگر حمایت مالی و نظامی خارجی از گروههای بدنام تروریست وافراط گرا را ریشه اصلی وضعیت و بحران فعلی و همچنین شکست تلاش‌های بین‌المللی در سوریه دانست و افزود: قطع این حمایت‌ها پیش شرط موفقیت جامعه‌ بین‌المللی در رسیدن به یک مصالحه‌ سیاسی خواهد بود.

۱۳۹۲/۱۲/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...