نسخه چاپی

منزل خلبان تفتیش شد

شك پلیس مالزی به كادر پرواز هواپیما

پلیس مالزی روز شنبه پس از تایید نخست وزیر این كشور در خصوص خاموش شدن سیستم های ارتباطی پرواز ام.اچ 370 ، منزل خلبان هواپیما را مورد تفتیش قرار دادند.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، برخی منابع خبری اعلام کردند منزل ˈزهاریه احمدشاهˈ خلبان این پرواز در شهر ˈشاه عالمˈ مرکز ایالت سلانگور توسط دو پلیس مورد تفتیش قرار گرفته است.

این خلبان 53 ساله مالزیایی که 18 هزار و 365 ساعت تجربه پرواز را در کارنامه خود دارد، علاوه بر این فعالیت، آموزش خلبانان را نیز برعهده داشته است.

نجیب تون رزاق نخست وزیر مالزی روز شنبه تایید کرد هواپیمای ناشناسی که توسط رادارها ردیابی شده بود همان پرواز ام.اچ 370 است و فرضیه ربوده شدن احتمالی این پرواز را رد نکرد.

وی گفت: ما مطمئن هستیم سیستم ارتباطی هواپیما به طور عمد غیرفعال شده است و تغییر مسیر پرواز ام.اچ 370 نشان می دهد که انسان در کابین خلبان در این امر دخالت داشته است.

وی گفت که تغییر مسیر در مورد هواپیما نشان می دهد که این امر به عمد صورت گرفته است. مسیر حرکت هواپیما نیز نشان می دهد این پرواز که به طرف پکن می رفته به سمت مالزی برگردانده شده و سپس هواپیما به سمت غرب ادامه مسیر داده است.

یک مقام رسمی که در گروه تحقیقات و نجات بوده است نیز امروز گفت یک یا دو فرد با تجربه تجهیزات ارتباطی هواپیما را قطع و مسیر حرکت هواپیما را تغییر داده اند.

پس از این اظهارات امروز منزل خلبان این هواپیما مورد تفتیش قرار گرفت و گفته می شود سیستم شبیه ساز پرواز نیز در منزل پیدا شده است.

برخی رسانه ها نیز اعلام کردند وضعیت روحی و روانی و خانوادگی کادر پرواز هواپیمای بویینگ 777 ناپدیدشده مالزیایی نیز در حال بررسی است.

این هواپیما بامداد روز شنبه هفته گذشته یک ساعت پس از برخاستن از باند فرودگاه بین المللی کوالالامپور ناپدید شد و تاکنون برغم عملیات امداد و نجات بیش از 13 کشور اثری از آن و 239 مسافر و خدمه اش بدست نیامده است.

۱۳۹۲/۱۲/۲۴

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...