نسخه چاپی

مك‌كین: اوكراین به پشتیبانی نظامی آمریكا نیاز دارد

یك سناتور برجسته آمریكایی خواستار پشتیبانی نظامی گسترده از كی‌یف شد و هشدار داد كه اقدامات روسیه در اوكراین می‌تواند به واكنش‌های بی‌سابقه‌ای از سوی واشنگتن و متحدانش منجر شود.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، جان مک‌کین، سناتور آمریکایی گفت: اوکراین به پشتیبانی نظامی بلندمدت از جانب آمریکا احتیاج دارد.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد، وی افزود: وقتی مردم اوکراین خواستار ابزاری برای مقاومت هستند، معتقدم باید آن را تامین کنیم و این کار درست است. این سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی گفت‌، از گزارش‌های قبلی مبنی بر پیشروی سربازان روسی به مرز شرقی اوکراین و انجام رزمایش شتابزده در آنجا به شدت نگران است.

وی افزود: حمله تمام‌عیار روسیه به شرق اوکراین عواقب بزرگی در پی دارد که آمریکا و متحدان اروپایی‌اش هرگز در روابط خود با روسیه آن را بررسی نکرده بودند. واشنگتن تاکنون متعهد شده که تحریم منع سفر و انسداد دارایی را علیه گروهی از افراد روسی اعمال کند. این قضیه به بدترین تقابل غرب و شرق از زمان جنگ سرد تاکنون بدل شده است. سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی اعلام کرد: هرگز نمی‌خواهیم این پیام را به مردم کریمه بفرستیم که آنها را تنها گذاشته‌ایم. ما مخالفیم که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه مجوز حمله به یک کشور مستقل را صادر می‌کند.

مک‌کین همه‌پرسی در منطقه کریمه را ساختگی خواند و گفت: ما نتیجه این همه‌پرسی را می‌دانیم. ما همیشه از نتایج این نوع انتخابات قبل از برگزاری آن‌ باخبر هستیم.

۱۳۹۲/۱۲/۲۵

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...