نسخه چاپی

آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد از پرداخت مالیات معاف شدند

عکس خبري -آموزشگاه‌هاي فني و حرفه‌اي آزاد از پرداخت ماليات معاف شدند

نمایندگان مجلس بندی از لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم را كه مربوط به معافیت‌های مالیاتی برای افزایش سرمایه‌گذاری بود، به كمیسیون اقتصادی ارجاع دادند.

به گزارش نما ، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه علنی صبح امروز پارلمان بند 33 لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم را برای بررسی بیشتر به کمیسیون اقتصادی مجلس ارجاع دادند.
در بند 33 لایحه مذکور آمده بود: به‌منظور تشویق و افزایش سرمایه‌گذاری‌های اقتصادی، معادل صددرصد (100%) سرمایه‌گذاری انجام شده اشخاص حقوقی غیردولتی در طرح‌های تولیدی، معدنی و خدماتی با مجوز وزارتخانه یا مؤسسه دولتی ذی‌ربط که به‌منظور تأسیس، توسعه، بازسازی و نوسازی واحدها صرف ایجاد دارایی‌های ثابت (به‌استثناء زمین) می‌گردد، از سال یا سال‌های بعد از تاریخ بهره‌برداری طرح مربوط تا میزان سرمایه ثبت و پرداخت شده، از کل درآمد مشمول مالیات ابرازی کسر گردیده و مالیات آن به نرخ صفر محاسبه می‌شود.
تبصره 1- مشوق مالیاتی موضوع این ماده در هر سال مالی در مورد واحدهای مستقر در شهرک‌های صنعتی دارای مجوز از مراجع قانونی و مناطق کمتر توسعه یافته معادل صد در صد (100%) درآمد مشمول مالیات و در سایر مناطق معادل پنجاه درصد (50%) آن منظور می‌شود.
تبصره 2- معافیت‌های موضوع این ماده شامل درآمد واحدهای تولیدی و معدنی مستقر در شعاع یکصد و بیست کیلومتری مرکز تهران و پنجاه کیلومتری مرکز اصفهان و سی کیلومتری مراکز استان‌ها و شهرهای دارای بیش از سیصدهزار نفر جمعیت، براساس آخرین سرشماری به استثنای شهرک‌های صنعتی استقرار یافته در شعاع 30 کیلومتری مراکز استان‌ها و شهرهای مذکور نخواهد بود.
تبصره 3- معافیت مذکور در بند(ب) ماده(159) قانون برنامه پنجم توسعه، منحصراً برای واحدهایی که از تاریخ اجرای قانون مذکور تا تاریخ اجرای این اصلاحیه برای آنها پروانه بهره‌برداری یا مجوز استخراج صادرشده باشد، جاری خواهد بود.
تبصره 4- فهرست مناطق کمتر توسعه یافته در آغاز هر دوره برنامه توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و وزارتخانه‌های امور اقتصادی و دارایی و صنعت، معدن و تجارت تهیه می‌شود و به‌ تصویب هیئت وزیران می‌رسد. تاریخ اخذ مجوز سرمایه گذاری از مراجع ذی ربط مناط اعتبار برای احتساب مناطق کمتر توسعه یافته است.
تبصره 5- منظور از مالیات با نرخ صفر در این قانون روشی است که مؤدیان مشمول آن مکلف به تسلیم اظهارنامه، دفاتر، اسناد و مدارک مالیاتی برای فعالیت‌های اقتصادی خود به ترتیب مقرر در این قانون و در مواعد مشخص شده به سازمان امور مالیاتی کشور می‌باشند و سازمان مذکور نیز مکلف به بررسی اظهارنامه و تعیین درآمد مشمول مالیات مؤدیان براساس مستندات، مدارک و اظهارنامه ارائه شده است و پس از تعیین درآمد مشمول مالیات مؤدیان، مالیات آنها با نرخ صفر محاسبه می‌شود.
تبصره 6- آیین‌نامه اجرایی موضوع این ماده حداکثر شش ماه از تاریخ تصویب این قانون با پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی، به‌تصویب هیأت وزیران می‌رسد.
همچنین در ادامه این جلسه بند 34 این لایحه حذف شد.
* آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد از پرداخت مالیات معاف شدند
بهارستان‌نشینان با تصویب بند 35 این لایحه مقرر کردند که درآمد حاصل از تعلیم و تربیت مدارس غیرانتفاعی اعم از ابتدائی، راهنمایی، متوسطه، فنی و حرفه‌ای، آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد زیر نظر سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی غیرانتفاعی و درآمد مؤسسات نگهداری معلولین ذهنی وحرکتی بابت نگهداری اشخاص مذکور که حسب مورد دارای پروانه فعالیت از مراجع ذیربط هستند، همچنین درآمد باشگاه‌ها و مؤسسات ورزشی دارای مجوز از سازمان تربیت بدنی حاصل از فعالیت‌های منحصراً ورزشی از پرداخت مالیات معاف است.

۱۳۹۲/۱۲/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...