نسخه چاپی

رشد 10 درصدی مشاركت در تهران

عکس خبري - رشد 10 درصدي مشارکت در تهران

خبرگزاری فارس:در مرحله دوم انتخابات مجلس هشتم حدود 35 درصد شركت كنندگان مرحله اول پای صندوق رای آمدند در حالی كه در مرحله دوم انتخابات مجلس نهم 45 درصد شركت كنندگان در مرحله نخست، مجددا" رای داده اند و بدین ترتیب شاهد افزایش 10 درصدی میزان مشاركت هستیم.


به گزارش نما، یک منبع آگاه در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس درباره رشد مشارکت در مرحله دوم انتخابات مجلس نهم نسبت به مرحله دوم دوره قبل ،گفت: بر اساس تجربه انتخابات پارلمانی در همه دنیا و نیز 8 دوره گذشته انتخابات مجلس شورای اسلامی،میزان مشارکت مردم در مرحله دوم انتخابات،همواره درصدی از میزان مشارکت در مرحله اول است.

وی افزود: بر اساس تخمین های بعمل آمده و تجزیه و تحلیل تعرفه های مصرف شده ، میزان مشارکت مردم حوزه انتخابیه تهران در مرحله دوم انتخابات مجلس نهم ،بیش از یک میلیون نفر بوده که این میزان حدود 45 درصد شرکت کنندگان در مرحله اول این انتخابات است. این در حالی است که تعداد شرکت کنندگان در مرحله دوم انتخابات مجلس هشتم ، حدود 35 درصد افرادی بود که در مرحله نخست این انتخابات پای صندوق های رای رفته بودند.

این منبع آگاه تصریح کرد:از این منظر ما حدود 10 درصد رشد مشارکت در انتخابات 15 اردیبهشت نسبت به انتخابات مشابه در انتخابات مجلس هشتم در حوزه انتخابیه تهران داشته ایم.

۱۳۹۱/۲/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...