نسخه چاپی

اخرین اخبار از هواپیمای مفقود شده

نخست‌وزیر مالزی با تایید اینكه سیستم‌های ارتباطی هواپیمای مفقودشده این كشور به عمد از كار افتاده، گفت: یكی از سرنشینان آن در این كار نقش داشته است.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: نخست‌وزیر مالزی با تایید اینکه سیستم‌های ارتباطی هواپیمای مفقودشده این کشور به عمد از کار افتاده، گفت: یکی از سرنشینان آن در این کار نقش داشته است.

طبق شواهد به دست آمده از تصاویر ماهواره‌ای و رادارها، مسیر هواپیما تغییر داده شده و توانسته مدت هفت ساعت دیگر نیز به پرواز خود ادامه دهد.

«نجیب رزاق»، نخست‌وزیر مالزی همچنین با کنار گذاشتن موضوع مطرح شده در مورد ربوده شدن این هواپیما، گفت: کارشناسان تنها در حال بررسی تمامی امکانات و احتمالات در مورد این حادثه هستند. علاوه بر این، هواپیمای گمشده ممکن است در هر جایی از قزاقستان گرفته تا اقیانوس هند پیدا شود.

نخست‌وزیر مالزی همچنین در یک کنفرانس خبری اظهار کرد: تصاویر ماهواره‌ای با قطعیت بالایی نشان می‌دهند که یکی از سیستم‌های ارتباطی هواپیما پیش از آنکه به شرق آب‌های مالزی برسد، از کار افتاده است. همچنین بلافاصله پس از آن در نزدیکی بین مالزی و ویتنام نیز فرستنده هواپیما خاموش شده است.

رادارهای نظامی نیز نشان می‌دهند که این هواپیما سپس پیش از آنکه به سمت شمال غرب پرواز کند به مالزی برگشته است.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری بی‌بی‌سی، نجیب رزاق افزود: با به دست آوردن شواهد جدید بررسی‌ها وارد مرحله جدیدی شده است و اکنون تمرکز خود را بر خدمه و مسافران هواپیما قرار می‌دهیم. همچنین به منظور روشن شدن زوایای دیگر این حادثه محل سکونت یکی از خلبان‌های هواپیما بررسی شده است.

وی گفت: دور زدن هواپیما و پروازش به سمت اقیانوس هند قطعی شده و این امر، دریای جنوبی چین را از منطقه جستجو خارج می‌کند. همچنین ساعت آخرین ارتباط ماهواره‌ای با هواپیما هفت ساعت پس از آخرین تماس رادیویی آن با برج مراقبت است.

۱۳۹۲/۱۲/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...