نسخه چاپی

خلبان هواپیمای گمشده مالزی كیست؟+عكس

پس از اعلام نتیجه گیری قطعی تیم تحقیقات درباره هواپیمای گم شده خطوط هوایی مالزی نسبت به انجام یك عملیات هواپیما ربایی و قطع عمدی ارتباط رادار با سیستم رادار مركزی هواپیمایی مالزی و با درنظر گرفتن احتمال تمایل به خودكشی خلبان ویا دیگر خدمه هواپیما، اكنون شرح حال و زندگی خلبان این هواپیما در كانون توجه تیم تحقیق ورسانه ها قرار گرفته است.

به گزارش سی بی اس نیوز، این درحالی است ک نخست وزیر مالزی دیروز در اظهاراتی رسمی تایید این که نوعی اقدامات عمدی در قطع ارتباط کاملا اثبات شده به نقل از متخصصان تیم تجسس اظهار داشت که هواپیما مدت ها پس از قطع رابطه با مرکز به پرواز ادامه داده و دو بار تغییر جهت داده است.

گزارش‌ها همچنین حاکی از آن است که متخصصان متفق القولند که ادامه پرواز در چنین شرایطی مستلزم برخورداری از سطح بالایی از مهارت و دانش فنی است. علاوه براین هواپیما برای مدت 8 ساعت سوخت کافی داشته است.

خلبان هواپیمای 370 مالزی کیست؟
خلبان این هواپیمای گمشده که مبدل به یکی از گیج کننده‌ترین اسرار تاریخ هوانوردی معاصر شده ،ظاهر احمد شاه 53 ساله است.

به گزارش سی بی اس نیوز، پلیس مالزی اعلام کرده است که هم اکنون در حال بررسی شرایط فیزیولوژیک، شرایط خانوادگی وارتباطات شخصی و خانوادگی خلبان ظاهر احمد شاه است. این مسئله درمورد خلبان همکار او یعنی فارق عبدالحمید 27 ساله نیز درجریان است.درحالی که هردو خلبان درمیان اطرافیان به عنوان افرادی محترم شناخته شده اند که به مقررات اجتماعی نیز اهمیت می‌دهند.

IMAGE635305820820806172.jpg


او در سال 1981 به خطوط هوایی مالزی پیوسته و بیش از 18 هزار ساعت تجربه پرواز داشته است. اظهارات و تصویرهای او درصفحه فیس بوکش نشانگر علاقه بسیار زیاد او به هواپیماهای با کنترل از راه دور است و تصویرهایی نیز از مجموعه عکس‌های خود درصفحه‌اش قرار داده که شامل پرواز با یک هلی کوپتر دو موتوره سبک و یک هواپیمای آبی خاکی است.

از آنجا که بیش از دو سوم مسافران هواپیما از کشور چین بوده‌اند، دولت پکن از سوی بستگان این مسافران نسبت به کسب اطلاع از سرنوشت آن ها در فشار است. سخنگوی وزارت چین از مالزی و دیگر کشورهای درگیر خواسته است تا تلاش2های خود را هم دقیق‌تر کرده و هم گسترش دهند. او خواستار آن شد که از کمک کشورهای دیگری نیز استفاده شود.

این درحالی است که هم اکنون 14 کشور با 43 کشتی و 58 هواپیما در عملیات کاوش و تجسس هواپیمای گم شده فعالیت دارند.

طبق گزارش بلومبرگ ، نقشه های هوایی نشان می‌دهد که از سال 1984 تاکنون بیش از 83 هواپیمای غول‌پیکر ایرکرافت حین پرواز ناپدید شده‌اند.

۱۳۹۲/۱۲/۲۵

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...