نسخه چاپی

ضرر این غذا از منفعتش بیشتره

مركز تحقیقات سرطان در آمریكا اعلام كرد مصرف 50 گرم گوشت فرآوری شده (تقریباً یك هات‌داگ) به اندازه یك پاكت سیگار به بدن آسیب رسانده و موجب ابتلا به سرطان می‌شود.

به گزارش نما به نقل از مشرق، خوردن مواد غذایی ضروری برای حفظ سلامتی و استحکام بدن لازم است. فقط باید بدانید که کدام خوراکی ها؛ ارزش غذایی بالاتری دارند. در فرهنگ های مختلف تهیه غذا به روشهای گوناگونی صورت می گیرد که در نتیجه ترکیب های بیشماری از مواد غذایی حاصل میشود.



حتماً تاکنون از کنار ساندویچی و فست فودها رد شده‌اید و بوی خوش ساندویچ‌ها نظر شما را به خود جلب کرده است اما تا کنون به مضرات فست فود‌ها و غذا‌های آماده فکر کرده‌اید؟ در ذیل به تعدادی از این مذرات اشاره مختصری خواهیم داشت.

هات‌داگ و دیابت

هات داگحالا می‌خواهیم طعم خوش هات‌داگ را زیر دندانتان از بین ببریم. شما حتماً می‌دانید که هات‌داگ و بیکن ( گوشت دودی شده) برای قلب مضر است.

اما ما خبر بدتری برای شما داریم و آن این که این غذاها خطر ابتلا به بیماری دیابت را نیز افزایش می‌دهد. محققین بیمارستان زنان بریگهام با مطالعه 37309 زن که حداقل هفته‌ای دو بار از بیکن استفاده می‌کردند متوجه شدند که این افراد 17 درصد بیشتر از کسانی که در هفته یک از این نوع غذاها مصرف می‌کنند در معرض ابتلا به دیابت نوع 2 هستند. این آمار در مورد افرادی که در هفته 2 بار از هات‌داگ استفاده می‌کنند 24 درصد بیشتر از بقیه بود.

هات‌داگ به اندازه سیگار برای بدن مضر است

هات داگمرکز تحقیقات سرطان در آمریکا اعلام کرد مصرف 50 گرم گوشت فرآوری شده (تقریباً یک هات‌داگ) به اندازه یک پاکت سیگار به بدن آسیب رسانده و موجب ابتلا به سرطان می‌شود.

سوزان لوین (susan levin)، متخصص تغذیه و مدیر آموزش تغذیه کمیته پزشکان و مسئولیت پزشکی در آمریکا می‌گوید: "مصرف گوشت‌های فرآوری شده مانند هات‌داگ می‌تواند خطر ابتلا به دیابت، بیماری‌های قلبی و انواع سرطان را افزایش دهد."

گوشت‌های فرآوری شده به دلیل نیترات بالا، اثرات منفی بر سلامت انسان گذاشته و خطر ابتلا به بیماری‌ها را افزایش می‌دهند.

غذاهای گوشتی آماده و هات‌داگ

هات داگکودکان غذاهایی مانند هات‌داگ، سوسیس دودی و انواع گوشت‌های فرآوری شده را دوست دارند. از طرفی این نوع غذاهای گوشتی آماده حاوی مواد سرطان‌زای نیتریت و نیترات، رنگ‌های مصنوعی، چربی‌های اشباع، سدیم (نمک) و مواد افزودنی می‌باشند. در تحقیق انجام شده، کودکانی که 12 بار در ماه هات‌داگ می‌خوردند، خطر ابتلا به کم‌خونی در آن‌ها افزایش یافته بود. غذاهای بسته‌بندی شده و آماده که دارای مواد گوشتی فرآوری شده می‌باشند، حاوی روغن‌های هیدروژنه و چربی فراوان هستند. این غذاهای ناسالم اکثر اوقات، یک وعده غذایی اصلی کودکان را در بیرون از منزل تشکیل می‌دهند.


۱۳۹۲/۱۲/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...