نسخه چاپی

عدم تسلیم اظهارنامه مالیاتی مشمول جریمه غیرقابل بخشودگی می‌شود

عکس خبري -عدم تسليم اظهارنامه مالياتي مشمول جريمه غيرقابل بخشودگي مي‌شود

نمایندگان مجلس مصوب كردند در مواردی كه مؤدی برای پرداخت مالیات مكلف به تسلیم اظهارنامه مالیاتی است و نسبت به تسلیم آن در موعد مقرر اقدام نكند، مشمول جریمه غیر قابل بخشودگی می‌شود.

به گزارش نما ، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز (دوشنبه) پارلمان و در ادامه بررسی لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم بندهای 51 و 52 را پس از بحث و بررسی به تصویب رساندند.
به موجب مصوبه مجلس در ماده 51، در ماده 189 قانون عبارت «بندهای (الف) و (ب) ماده(95) این قانون» حذف و در ماده 193 عبارت «مقررات این قانون» به عبارت «این قانون و مقررات مربوط به آن» اصلاح و عبارت «و در مورد رد دفتر مشمول جریمه‌ای معادل ده درصد مالیات» حذف می‌شود.
طبق این مصوبه در 193 قانون مالیات‌های مستقیم مقرر شد نسبت به مؤدیانی که به سبب این قانون و مقررات مربوطه به آن مکلف به نگهداری دفاتر قانونی هستند درصورت عدم تسلیم ترازنامه و حساب سود و زیان یا عدم ارائه دفاتر مشمول جریمه‌ای معادل 20 درصد مالیات برای هر یک از موارد مذکور خواهند بود.
در تبصره این ماده مصوب شد عدم تسلیم اظهارنامه و ترازنامه و حساب سود و زیان در دوره معافیت سبب عدم استفاده از معافیت مقرر در سال مربوط خواهد شد.
مجلس در ماده 52 نیز مصوب کرد در همه مواردی که مؤدی یا نماینده او که به سبب مقررات این قانون از بابت پرداخت مالیات مکلف به تسلیم اظهارنامه مالیاتی است چنانچه نسبت به تسلیم آن در موعد مقرر اقدام نکند، مشمول جریمه غیر قابل بخشودگی معادل 30 درصد مالیات متعلق برای اشخاص حقوقی و صاحبان مشاغل موضوع این قانون و 10 درصد مالیات متعلق برای سایر مؤدیان است.
حکم این ماده درمورد درآمدهای کتمان شده در اظهارنامه‌های تسلیمی و یا هزینه‌های غیر واقعی نیز جاری است.
در تبصره این ماده، سازمان امور مالیاتی کشور مکلف شد تکالیف و وظایف مودیان مالیاتی درمورد نحوه تنظیم و مواعد زمانی تسلیم اظهارنامه مالیاتی را از طریق رسانه ملی، روزنامه‌های کثیرالانتشار و سایر وسایل ارتباط جمعی به اطلاع عموم برساند.

۱۳۹۲/۱۲/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...