نسخه چاپی

هواپیمای گم شده مالزی در شبكه‌های اجتماعی!

در روزهای اخیر موضوع ناپدید شدن هواپیمای مالزیایی ، بهانه ای برای سرقت اطلاعات كاربران اینترنتی در برخی شبكه های اجتماعی شده است.

به گزارش نما از پایگاه اینترنتی یاهو، در روزهای اخیر برخی از شبکه اجتماعی فیس بوک، اطلاعاتی در خصوص هواپیمای گمشده شماره 370 مالزی ارایه می دهند، اما این لینک ها تنها با گذاشتن اطلاعات دست دوم سوالاتی درباره اطلاعات شخصی کاربران دریافت می کنند و از آن ها می خواهد که این لینک را بین دوستان خود به اشتراک بگذارد.
طبق این گزارش این لینک ها با مواردی همچون ˈ پیدا شدن هواپیمای مالزیˈ،
ˈویدیوی سقوط هواپیمای مالزی در مثلث برموداˈ کاربران را ترغیب می کنند تا بر روی این تیترها کلیک کنند.
پس از کلیک بر روی لینک نمایش فیلم، از کاربران درخواست می شود تا قبل از تماشای این ویدیو لینک را با دوستان خود به اشتراک بگذارند. در مرحله بعدی از کاربران درخواست می شود تا سوالاتی را پاسخ دهند که این امر باعث تهدید اطلاعات شخصی کاربران می شود.
نکته حایز اهمیت این است که این اطلاعات با استفاده از آگاهی کم کاربران مبنی بر پیدا نشدن این هواپیمای بوئینگ 777 حس کنجکاوی کاربران را برای دریافت اطلاعات بیشتر تحریک می کند.
علاوه براین از تصاویر جذاب برای جلب توجه مخاطب کم اطلاع در این زمینه استفاده شده است. در این لینک ها به طور مکرر تصاویری دروغین از یک هواپیمای سقوط کرده نمایش داده می شود و مرتبط با رخداد هواپیمای مالزی نیست بلکه این تصاویر مربوط به سانحه پرواز 1549 خطوط هواپیمایی آمریکا و یا پرواز لیون ایر 904 است.

گفتنی است تا کنون هیچ اطلاعاتی مبنی بر یافتن نشانه هایی از هواپیمای370 خطوط هواپیمایی مالزی به دست نیامده است.

۱۳۹۲/۱۲/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...