نسخه چاپی

حمیدرضا ترقی در گفتگوی اختصاصی با نما:

جریانی درون موسسه حفظ و نشر آثار امام به دنبال تحریف مواضع امام به نفع اصلاح طلبان و ملی گرایان است/ بارها شاهد انحراف موسسه بودیم

عکس خبري -جرياني درون موسسه حفظ و نشر آثار امام به دنبال تحريف مواضع امام به نفع اصلاح طلبان و ملي گرايان است/ بارها شاهد انحراف موسسه بوديم

عضو شورای مركزی حزب موتلفه اسلامی گفت: جریانی درون موسسه به دنبال تحریف در مواضع حضرت امام به نفع اصلاح طلبان و ملی گرایان است.

به گزارش نما ،ماجرای نامه حاج احمد خمینی به آیت‌الله پسندیده از این قرار است که، سید علی‌اکبر محتشمی‌پور وزیر وقت کشور در 30 بهمن 1366 نامه‌ای را به امام خمینی (ره) نوشت و در این نامه برای نحوه برخورد با نهضت آزادی از امام (ره) کسب تکلیف کرد. محتشمی‌پور وضعیت کشور را در آستانه انتخابات دور سوم مجلس شورای اسلامی حساس می‌دانست و معتقد بود "نهضت آزادی‌ها که اکنون تریبونی در دست‌شان نیست و در مجلس نیستند، این‌گونه با آرمان مردم می‌ستیزند، اگر به مجلس راه یابند، چه خواهند کرد"
امام خمینی نیز در پاسخ به نامه وزیر وقت کشور به صراحت می‌گوید: «نهضت به اصطلاح آزادی صلاحیت برای هیچ امری از امور دولتی یا قانونگذاری یا قضایی را ندارند».
بار دیگر در سال 69 آیت‌الله پسندیده برای درخواست آزادی یکی از اعضای ملی‌گراها خطاب به حاج سیداحمد خمینی نامه‌ای نوشت و یادگار امام نامه‌ای را با موضوع «نهضت آزادی و ملی‌گراها» خطاب به آیت‌الله پسندیده نوشت و در این نامه حاج احمد خمینی علاوه بر اینکه بر صحت نامه مذکور تأکید می‌کند، بار دیگر نظر امام خمینی (ره) را در رابطه با نهضت آزادی مطرح می‌کند.
اما این نامه یادگار امام خمینی (ره) در صفحه 632 جلد اول «مجموعه آثار یادگار امام (ره)" که توسط موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) منتشر شده، درج شده است که در بعضی از قسمت‌های نامه «سه نقطه»هایی مشاهده می‌شود. اولین چاپ این کتاب اسفندماه سال 74، یعنی یک سال بعد از درگذشت مرحوم سیداحمدخمینی منتشر شده است.
اکنون پس از سال ها یکی از مسئولان این موسسه که تاکید داشت از ذکر نام وی خودداری شود، خاطرنشان کرد: بعضی از بخش‌های نامه به دلایل مسائل امنیتی و مصلحت کشور با صلاح‌دید مسؤلین فعلی مؤسسه حفظ و نشر آثار امام خمینی (ره) حذف می‌شود و به جای آن «سه نقطه» می‌گذارند. این مورد نیز به دلیل اینکه مربوط به نهضت آزادی است، شاید اینگونه باشد. البته به دلیل همین مباحث هنوز نامه‌هایی را از امام (ره) داریم که منتشر نشده است!
در واکنش به این گونه اقدامات حمید رضا ترقی، عضو شوراي مرکزي حزب موتلفه اسلامي در گفتگو با خبرنگار نما اظهار داشت: بر اساس اساسنامه این موسسه مسئولیت حفظ نشر آثار امام با این تشکیلات است که در راستای آن باید متون دینی یا مکتوب حضرت امام به گونه ای حفظ شود که نه تنها در آن کم و کاستی به وجود نیاید بلکه از هر گونه دستبرد و تحریف مصون بمانند. در واقع حفاظت و پاسداری از سخنان و مواضع حضرت امام از جمله مهم ترین وظایف این موسسه است.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: تا کنون در چند مورد شاهد بی توجهی و انحراف از سوی این موسسه بوده ایم و در مواردی که مطالبی را به حضرت امام نسبت می دادند؛ این موسسه سکوت اختیار کرد. همچنین در فتنه 88، از سوی منتقدان به عملکرد جانبدارانه به نفع یک جریان سیاسی خاص یا در جریان خاطره‌گویی‌های هاشمی رفسنجانی از امام خمینی(ره) درباره مسائل مختلفی چون رابطه با آمریکا نیز این موسسه واکنش مشخص و شفافی نشان نداده است.
ترقی افزود: امروز هم کتابی چاپ می شود که در اصل کلمات موجود در آن مربوط به نفی نهضت آزادی است اما فاقد جملات امام در رد این نهضت است. در واقع جریانی درون موسسه به دنبال تحریف در مواضع حضرت امام به نفع اصلاح طلبان و ملی گرایان است که در این زمینه لازم مسئولین واکنش های مناسب را نشان دهند.
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی اذعان داشت: در قبال جریان های انحرافی موسسه تنها سکوت اختیار کرده و تنها در مواردی که مربوط به جناح مخالف اصلاح طلبان بوده موضع گیری کرده است.
وی در پاسخ به ای سوال که چرا برخی در برابر این اقدام سکوت کرده اند گفت: آنچه که مسلم است جریان سیاسی حال حاضر در این سکوت بسیار دخیل است چرا که جریان اعتدال هم آهنگ با اصلاحات حرکت می کند به همین دلیل در قبال این مسائل موضع گیری نمی کند. بنابراین اصولگرایان و نیز کسانی که با خط امام هم فکر و هم سو هستند باید نسبت به این موضوع واکنش شفاف نشان دهند.

۱۳۹۲/۱۲/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...