نسخه چاپی

پكن: شهروندان چینی در ربوده شدن هواپیمای مالزی نقش نداشتند

عکس خبري -پکن: شهروندان چيني در ربوده شدن هواپيماي مالزي نقش نداشتند

دولت چین هرگونه فرضیه مبنی بر ربوده شدن هواپیمای خطوط هوایی مالزی یا انجام عملیات تروریستی در آن توسط یكی از شهروندانش را رد كرد.

به گزارش نما، خبرگزاری رسمی چین اعلام کرد به اعتقاد دولت این کشور هیچ یک از شهروندان چینی که در هواپیمای خطوط هوایی مالزی حضور داشته و در حال حاضر مفقود شده است در ربوده شدن یا اقدام تروریستی دست نداشته‌اند.

خبرگزاری رسمی شینهوا به نقل از هوانگ هویکانگ، سفیر چین در مالزی اعلام کرد بررسی سوابق مسافران چینی حاضر در این هواپیما هیچ مدرکی دال بر این فرضیات را اثبات نکرد.

دولت چین همچنین امروز(سه‌شنبه) اعلام کرد عملیات جستجو برای یافتن این هواپیما را در داخل مرزهای خود آغاز کرده است.

درپی ربوده شدن هواپیمای خطوط هوایی مالزی کشورهای زیادی در عملیات جستجو برای یافتن آن شرکت کرده‌اند. استرالیا یکی از این کشورهای است که مسئولیت جستجو در اقیانوس هند را برعهده گرفته است.

تونی ابوت نخست وزیر استرالیا در گفتگوی تلفنی با نجیب رزاق نخست وزیر مالزی بر همکاری این کشور برای یافتن این هواپیمای مسافربری تاکید کرده است.

تیم عملیات امداد و نجات برای یافتن این هواپیمای مسافربری شامل ۴۰ فروند کشتی ۲۲ فروند هواپیمای نظامی و امدادی از ویتنام، چین، آمریکا، مالزی و فیلیپین است. اندونزی و استرالیا و هند نیز کشتی های خود را برای کمک به این عملیات اعزام کرده اند.

۱۳۹۲/۱۲/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...