نسخه چاپی

توقیف ۹دی خلاف نظر رئیس جمهور است

انبارلویی در مورد تفاوت عمل و گفته مسئولان دولتی گفت: با توجه به اینكه تصمیمات هیئت نظارت با سخنان رئیس جمهور همخوانی ندارد باید گفت كه این هیئت بر خلاف نظرات رئیس جمهور عمل می‌كند.

به گزارش نما ، محمدکاظم انبارلویی، سردبیر روزنامه رسالت در گفتگو با فارس در مورد اینکه چرا هیئت نظارت بر مطبوعات برخلاف گفته های رئیس‌جمهور مبنی بر اینکه توقیف آخرین مرحله برخورد با یک رسانه است، عمل کرده گفت: من دلایل توقیف هفته‌نامه ۹دی را نمیدانم اما این هفته نامه متعلق به گفتمان مهمی است و نظرات بخشی از نیروهای انقلابی و حوزه علمیه را منعکس می‌کند.

وی ادامه داد: من از واکنش هیئت نظارت تعجب می‌کنم چون این هیئت در زمانی که برخی رسانه‌ها به مقدسات اسلام توهین کردند و مانند روزنامه آسمان احکام الهی را زیر سوال بردند واکنشی نشان نداد. ما در آن زمان منتظر واکنش این چنینی هیئت نظارت بودیم اما این اتفاق نیفتاد.

سردبیر روزنامه رسالت تاکید کرد: تا جایی که من اطلاع دارم اتهام ۹دی نقد مشفقانه دولت است و دولت باید به این نقدهای مشفقانه به دیده منت نگاه کند.

وی در مورد عمکرد چند ماهه هیئت نظارت بر مطبوعات گفت: ما نمی‌توانیم کل عملکرد هیئت نظارت را زیر سوال ببریم اما در این مورد تصمیم معقولی نگرفته است.

انبارلویی در مورد تفاوت عمل و گفته مسئولان دولتی گفت: با توجه به اینکه تصمیمات هیئت نظارت با سخنان رئیس جمهور همخوانی ندارد باید گفت که این هیئت بر خلاف نظرات رئیس جمهور عمل می‌کند.

وی در واکنش به این مطلب که برخی معتقدند آزادی قلم بعد از به روی کار آمدن دولت یازدهم ایجاد شده است گفت: آزادی قلم و بیان از سالها قبل و از زمان وقوع انقلاب اسلامی در جمهوری اسلامی وجود داشت و هیچ کس نمی‌تواند آن را از میان ببرد. رسانه‌ها آزاد هستند که مطالب و دیدگاه‌های خود را به مردم عرضه کنند.

سردبیر روزنامه رسالت در پایان گفت: پیش‌بینی می‌کنم که مشکل دی به زودی حل می‌شود و اگر کار آنها به دادگاه هم بکشد می‌توانند بخوبی از خود دفاع کنند.

۱۳۹۲/۱۲/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...