نسخه چاپی

انتقاد فرمانده سپاه از كندی ایجاد دولت اسلامی

عکس خبري -انتقاد فرمانده سپاه از كندي ايجاد دولت اسلامي

فرمانده كل سپاه خاطر نشان كرد:‌ ما چه بخواهیم و چه نخواهیم، الگو شدیم و چشم همه كشورهای منطقه كه دچار تحول شده‌اند و بدنبال حاكم كردن فضای اسلامی در كشورشان هستند، اكنون به ایران است. اما ما در مرحله سوم و چهارم انقلاب یعنی ایجاد دولت اسلامی و پس از آن جامعه اسلامی به كندی حركت می‌كنیم. هر كسی كه دغدغه اسلام و انقلاب دارد می‌تواند در این زمینه كاری انجام دهد، اما این كار از نوع نرم‌افزاری است. انتظارات بلندی ما داریم كه حتما قابل دستیابی هستند، اما به اراده جمعی نیاز دارد و ما با این سطح از انتظار فاصله زیادی داریم.

فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي گفت: در مرحله سوم انقلاب، يعني ايجاد دولت اسلامي به كندي حركت مي‌كنيم.

به گزارش ايسنا، سردار جعفري در مراسم بزرگداشت ياد و خاطره استاد شهيد مرتضي مطهري در دانشگاه افسري امام حسين (ع) كه با حضور كامران دانشجو وزير علوم تحقيقات و فناوري، مخبر دزفولي دبير شوراي عالي انقلاب فرهنگي، سردار صفوي مشاور عالي مقام معظم رهبري و برخي از استادان دانشگاه افسري امام حسين (ع) برگزار مي شد،‌ اظهار داشت: ‌دغدغه مشترك همه ما پاسداران در همه عرصه‌ها، انقلاب اسلامي و كمك به تحقق به اهداف والاي آن است.

وي افزود: اين مساله به ويژه دردانشگاه امام حسين (ع) كه متعلق به سپاه است، از اهميت بالاتري برخوردار بوده و قرار است كه اين دانشگاه پيشرو سپاه و اتاق فكر و كمك كننده به مديريت آن براي دفاع از انقلاب باشد. انقلاب اكنون از وضعيت بسيار خوبي برخوردار است و جاي امام و شهدا براي ديدن محقق شدن اهداف والاي انقلاب و صدور آن كه از اهداف امام(ره) بود خالي است.

جعفري ادامه داد: زحمات بسياري كشيده شد تا انقلاب و اسلام عزيز در قالب نظام جمهوري اسلامي به دست ما برسد. آنچه ما بايد به آن توجه داشته باشيم و براي آن شب و روز نشناسيم اين است كه همه تلاش‌هاي خود را روي پيشبرد اهداف نظام متمركز كنيم. دانشگاه مورد نظر امام و تضمين‌كننده انقلاب دانشگاهي است كه دغدغه انقلاب را داشته و پيش قراول در مسير حركت آن باشد.

وي تصريح كرد: تدقيق مسيري كه دانشگاه‌ها در راستاي اهداف انقلاب بايد داشته باشند، بسيار مهم است و بايد اتاق‌هاي فكري به اين منظور تشكيل شود. جايگاه علم و دانش در انقلاب با ساير جاه‌ها متفاوت است و در آن بايد صالحين،‌شهدا و صديقيني همطراز انبياء تربيت كنند. هدف از تربيت و به ويژه تربيت پاسدار نيز همين است.

وي با اشاره به ويژگي‌هاي شهيد تهراني مقدم اظهار داشت: شهيد تهران مقدم شاگردانقلاب و دانشگاه دفاع مقدس بود،‌ آنچه كه از دانشگاه اسلامي انتظار مي‌رود، تربيت چنين افرادي است. افرادي كه چهار ويژگي مهم يعني تربيت شده اسلام بودن، عارف به دين و رسالت انسان، مجاهد در راه خدا و در مسير هدايت الهي قرار گرفتن را بايد داشته باشند. دانشگاه دفاع مقدس در برهه‌اي چنين افرادي را تربيت كرد و دانشگاه‌هاي ما نيز بايد چنين رسالت سنگيني را انجام دهند و تاكيد رهبري نيز ناشي از همين نياز بسيار شديد و روبه گسترش انقلاب به اين افراد است.

فرمانده كل سپاه خاطر نشان كرد:‌ ما چه بخواهيم و چه نخواهيم، الگو شديم و چشم همه كشورهاي منطقه كه دچار تحول شده‌اند و بدنبال حاكم كردن فضاي اسلامي در كشورشان هستند، اكنون به ايران است. اما ما در مرحله سوم و چهارم انقلاب يعني ايجاد دولت اسلامي و پس از آن جامعه اسلامي به كندي حركت مي‌كنيم. هر كسي كه دغدغه اسلام و انقلاب دارد مي‌تواند در اين زمينه كاري انجام دهد، اما اين كار از نوع نرم‌افزاري است. انتظارات بلندي ما داريم كه حتما قابل دستيابي هستند، اما به اراده جمعي نياز دارد و ما با اين سطح از انتظار فاصله زيادي داريم.

وي در پايان سخنان خود درباره شهيد تهراني مقدم گفت: شهيد تهراني مقدم تمام عمر خود را در صحنه‌هاي مبارزه گذراند. همه دغدغه شهيد مقدم اين بود كه در عرصه علمي طوري كار كند كه اقتدار ايران بالا رود و در همين آخرين كار تحقيقاتي خود نيز همين هدف را دنبال مي‌كرد. ما نبايد شهدا را دست‌نيافتني نشان دهيم. دست مايه آن‌ها نيت خالص و تلاش‌شان بوده است.

پس از پايان سخنان سردار جعفري دكتراي افتخاري دانشگاه جامع امام حسين (ع) با رتبه استاد ممتازي به همسر شهيد تهراني مقدم اهدا شد.

۱۳۹۱/۲/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...