نسخه چاپی

حركت بجا ظریف در لغو شام مشترك با اشتون

عکس خبري -حرکت بجا ظريف در لغو شام مشترک با اشتون

عضو كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: حركت ظریف در وین درباره ترك میز شام با اشتون به دلیل دیدارش با برخی فتنه‌گران بسیار بجا بود ضمن اینكه ظریف یك دیپلمات كاركشته است كه با لبخند جواب خواسته‌های نامعقول طرف مقابل را می‌دهد.

به گزارش نما به نقل از فارس مهدی دواتگری با بیان اینکه در مذاکرات باید نگاهی هوشمندانه داشت گفت: مقام معظم رهبری هم به نرمش قهرمانانه و هم به روند هوشمندانه مذاکرات تاکید داشتند پس ما باید در جریان مذاکرات هسته‌ای که نبردی زمینی در عرصه دیپلماتیک است توجه داشته باشیم که هیچ موقع نبایستی به دشمن اعتماد کنیم و باید از تمام ظرفیت‌های خودمان علیه دشمن استفاده کنیم و فقط منافع ملی خودمان خود را در اولویت امور مورد قرار دهیم.

نماینده مردم مراغه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در 35 سال اخیر مبتنی بر سه اصل عزت، حکمت و مصلحت بوده است گفت: از دستگاه دیپلماسی انتظار داریم که با حفظ منافع ملی ملت ایران حکیمانه مذاکرات را پیگیری کنند و در برابر زیاده خواهی‌های طرف مقابل ایستادگی کنند.

حرکت ظریف درباره ترک میز شام با اشتون به جا بود

دواتگری با اشاره اینکه مقام معظم رهبری مشخص کننده کلیات سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران هستند گفت: شورایعالی امنیت ملی و مصوبات آن همواره باید مدنظر دستگاه دیپلماسی باشد چون برای آنها لازم الاجرا است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی اظهار داشت: حرکت ظریف در وین درباره ترک میز شام با اشتون به این دلیل که کاترین اشتون و هیات دیپلماتیک اتحادیه اروپایی با برخی فتنه گران که محکومیت قضایی هم دارند دیدار بدون اجازه و هماهنگی با نظام جمهوری اسلامی داشتند بسیارعالی، لازم و به جا بود.

وی با بیان اینکه به نظر می‌رسد هر چه مذاکرات جلوتر می‌رود چارچوب و جزئیات مذاکرات بهتر می‌شود گفت: متاسفانه اتفاقاتی که در جزیره کریمه اتفاق افتاده توانسته افکار عمومی را به سمت روسیه سوق و بر مذاکرات سایه بیافکند.

نباید انتظار داشته باشیم که اتفاقی در آینده‌ای نزدیک در مذاکرات رخ خواهد داد

دواتگری با اشاره به اینکه ظریف یک دیپلمات کارکشته است و نباید بعضی‌ها این تصور را داشته باشند که چون او می خندد تسلیم دشمن شده است گفت: وقتی مقام معظم رهبری می‌فرمایند که نرمش قهرمانه داشته باشید شاید این خنده همان نرمش قهرمانه مدنظر ایشان و ظاهر امر در مذاکرات باشد.

وی خاطرنشان کرد: ظریف همیشه خنده بر لبانش دارد ولی با جدیت و قاطعیت در مذاکرات و همینطور تمام سفرهای دیپلماتیک اینگونه رفتار می‌کند و تنها به مذاکرات هسته‌ای مربوط نمی‌شود ضمن اینکه ظریف با همین خنده در برابر خیلی از خواسته‌هایی که علیه ایران مطرح می‌شود ماهرانه ایستادگی کرده و جواب آنها را می‌دهد و از منافع ملت دفاع می‌کند و خنده‌های ظریف کاملا با سیاست‌های نظام جمهوری اسلامی هماهنگ است.

مهدی دواتگری در پایان گفت: روند این دور از مذاکرات با توجه به موضعگیری‌هایی که رسانه‌ای شده است مثبت ارزیابی می‌شود اما تا رسیدن به توافق نهایی راه دور و درازی در پیش داریم و نباید انتظار داشته باشیم که اتفاقی در آینده‌ای نزدیک رخ خواهد داد.

۱۳۹۲/۱۲/۲۸

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...