نسخه چاپی

فعالیت بازنشستگان در دولت كاملا قانونی است

معاون حقوقی معاونت توسعه انسانی رئیس‌جمهور گفت: دولت با طرح ممنوعیت به كارگیری بازنشستگان در دستگاه‌های اجرایی و ستادی مخالف است و همچنین فعالیت آنان در دولت نیز كاملا قانونی بوده است.

به گزارش نما، عبدالله تاجی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران درباره به کارگیری نیروهای بازنشسته در دولت اظهار داشت: آن چه که تا امروز در دولت گذشته و فعلی درباره فعالیت بازنشستگان انجام شده طبق مستندات بند ب ماده65 قانون برنامه است.

معاون حقوقی معاونت توسعه انسانی رئیس‌جمهور افزود: در قانون برنامه صراحتا اعلام شده است که استفاده از بازنشستگان ممنوع است اما در این میان استثنائاتی را نیز قائل شده است که از جمله آن‌ها می‌توان فعالیت بازنشستگان به عنوان عضو هیئت علمی دانشگاه، مقامات که طبق ماده70 قانون خدمات کشوری شامل وزرا، سفرا، استانداران، معاونان رئیس‌جمهور، معاونین وزرا و استثنائات حضور فرزندان شهدا و جانبازان بالای 70 درصد هیچ منع قانونی ندارد.

تاجی تاکید کرد: طبق ماده 41 قانون تنظیم تراز مالی دولت، ماده 91 قانون استخدام کشوری، ماده 95 قانون خدمات کشوری می‌توان در استثنائاتی از نیروهای بازنشسته در دولت استفاده کرد و هم چنین استفاده از خدمات بازنشستگان دارای مبنای حقوقی و قانونی است.

وی افزود: اگر قرار باشد محدودیت جدیدی ایجاد شود باید به شکلی باشد که دولت در استفاده از تجربیات افراد بازنشسته محروم نشود بلکه استفاده از بازنشستگان حتی به صورت محدود می‌تواند منافعی را برای کشور و دولت داشته باشد.

۱۳۹۲/۱۲/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...