نسخه چاپی

هشدار شدیداللحن روسیه به آمریكا

سرگئی ریابكوف معاون وزیر امور خارجی روسیه امروز پنجشنبه اعلام كرد روسیه با اتخاذ تدابیر متقابل به مجازات های آمریكا پاسخ خواهد داد اما این اقدامات ممكن است متفاوت باشد و واشنگتن نسبت به چنین اقداماتی "بی تفاوت" نخواهد بود.

به گزارش نما، خبرگزاری فرانسه نوشت: سرگئی ریابکوف هشدار داد: چنانچه واشنگتن بخواهد با توسل به مجازات، از مرزی که آتش رویارویی را شعله ور می کند عبور کند و بکوشد چیزی را به ما دیکته کند ما نیز بی تردید خود را به مجازات های هدفمند که تنها مربوط به چند نفر می شود محدود نخواهیم کرد.

وی افزود: ما مجموعه ای از گزینه ها را بررسی می کنیم. این گزینه ها می تواند تدابیر و اقدامات متقابل مربوط به فهرست مسئولان رسمی آمریکا باشد اما این امکان را هم داریم که اقداماتی متفاوت انجام بدهیم.

وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد این اقدامات می تواند تدابیری باشد که واشنگتن نسبت به آن ها بی تفاوت نخواهد ماند. این اقدامات در زمینه های گفتگو و تماس ها، در زمینه برخی همکاری هاست که برای طرف آمریکایی اهمیت دارد.

ریابکوف در وین این سخنان را اظهار داشت. هم اینک مذاکرات قدرت های بزرگ و ایران بر سر برنامه هسته ای ایران در وین در حال پیگیری است. وی دیروز چهارشنبه تلویحی گفت بحران ممکن است پیامدهایی درباره موضع مسکو بر روی این پرونده داشته باشد.

وزیر امور خارجه روسیه همچنین دیروز چهارشنبه با لحنی تهاجمی نسبت به آمریکا درباره برنامه سوریه اعلام کرد واشنگتن با بستن نمایندگی دیپلماتیک دمشق در خاک خود در واقع از نقش حامی مشترک برای حل و فصل سیاسی بحران سوریه چشم پوشی کرده است.

دولت آمریکا روز دوشنبه مجازات های هدفمندی را بر ضد یازده مسئول روسیه و اوکراینی های نزدیک روسیه اعمال کرد که هفت تن از آن ها از نزدیکان ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه هستند.

با این همه وزارت امور خارجه آمریکا دیروز چهارشنبه تاکید کرد مسئله این نیست که بدانیم آیا آمریکا این مجازات ها را تشدید می کند یا خیر بلکه این است که چه زمانی این اقدام را انجام خواهد داد.

۱۳۹۲/۱۲/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...