نسخه چاپی

شغل برتر ایرانیان!

معاون اجتماعی نیروی انتظامی گفت: بررسی‌ها نشان داده است كه میزان احساس امنیت در مردم با استقرار چادرهای موقت نوروزی در سطح پایتخت افزایش می‌یابد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، سردار سعید منتظرالمهدی در حاشیه بازدید از چادرهای انتظامی پلیس تهران با بیان اینکه نوروز بهترین فرصت است تا با انجام اقدامات اجتماعی،‌ هزینه‌های انتظامی را کاهش دهیم گفت: یک برخورد مناسب و یا حتی لبخند پلیس با مردم سبب می‌شود که در آینده انجام ماموریت‌ها توسط پلیس به آسانی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه نوروز فرصتی برای افزایش منزلت اجتماعی پلیس است، گفت: تحقیقات نشان داده است که هر زمانی که پلیس در انجام ماموریت‌های خود موفق عمل کرده است، نمره منزلت اجتماعی آن افزایش یافته است.

معاون اجتماعی ناجا با بیان اینکه براساس تحقیقات صورت گرفته نمره منزلت اجتماعی پلیس 70 از 100 است گفت: بررسی‌ها نشان داده است که "پلیس" شغل برتر ایرانیان است.

منتظرالمهدی با بیان اینکه شعار نوروزی ناجا امنیت، سلامت‌،‌ نشاط،‌ رهاورد نظام و قانون است،‌ گفت: سه مقوله امنیت،‌ سلامت و نشاط از منظر ذهنی و عینی به شدت به یکدیگر وابسته هستند و اگر نظم و قانون رعایت شود، این سه مولفه رشد خواهند کرد.

وی با بیان اینکه سرقت و مواد مخدر تاثیر بسیار زیادی در کاهش منزلت پلیس دارد، گفت: بررسِی‌ها نشان داده است که اگر بتوانیم میزان وقوع سرقت و گرایش به مواد مخدررا کاهش دهیم 20 درصد به منزلت اجتماعی پلیس افزوده خواهد شد.

معاون اجتماعی ناجا با بیان اینکه امروز مواد مخدر از بحرانی‌ترین معضلات کشورهای جهان است گفت: هرگاه اعتیاد و مواد فروشی بیشتر شود منزلت و قدرت نرم پلیس نیز کاهش می‌یابد.

منتظرالمهدی با بیان اینکه براساس خوشبینانه‌ترین آمارها در حال حاضر یک و نیم میلیون نفر معتاد در کشور وجود دارد، گفت: هر معتاد می‌تواند 375 جرم انجام دهد و با یک حساب ابتدایی متوجه می‌شویم که حدود 500 میلیون بزه توسط معتادان انجام می‌گیرد.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی می‌تواند با سرلوحه قرار دادن بحث آموزش همگانی هزینه انتظامی خود را کاهش دهد، گفت: تکیه بر پتانسیل و ظرفیت مراکز مشاوره و مددکاری مستقر در کلانتری‌ها می‌تواند ما را در کاهش هزینه‌های انتظامی کمک کند چرا که در ده ماهه سال 92 سیصد هزار پرونده وارد چرخه مددکاری شد که 70 درصد آن‌ها به سازش انجامید و قضایی نشد.

وی افزود: برپایی چادرهای پلیس در سطح شهر نشان داده است که موجب افزایش حداکثری احساس رضایت و امنیت در مردم می‌شود اما باید به سلامت روح و روان پرسنل نیز توجه ویژه‌ای شود.

۱۳۹۳/۱/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...