نسخه چاپی

بشار اسد: مردم سوریه با جنگی علیه جهل روبرو هستند

رئیس‌جمهور سوریه در دیدار با جمعی از معلمان این كشور گفت: مردم سوریه با جنگی علیه جهل و تاریكی مواجه هستند

به گزارش نما به نقل از سانا، «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه و «اسماء اسد» همسر وی روز گذشته (29 اسفند) به مناسبت عید معلم در این کشور ، با جمعی از معلمان سوری که از سوی گروه‌های تروریستی مورد تهدید قرار گرفته‌ بودند، دیدار کردند.

رئیس‌جمهور سوریه در این دیدار با اشاره به جان‌فشانی‌های بزرگی که بخش آموزش و پرورش در سوریه در خلال بحران کشور انجام داده است گفت: هدف قرار دادن معلمان و مدارس، حقیقت آنانی را که علیه سوریه جنگ به راه انداخته اند، نشان می‌دهد.

وی ضمن تبریک عید معلم، تاکید کرد که مردم سوریه با جنگی علیه جهل و افکار تاریک مواجه هستند که جامعه آنها و نسل‌های آینده را تهدید می‌کند.

«بشار اسد» در بخش دیگری از سخنان خود افزود: مقاومت قشرهای مخلتف مردم سوریه و بویژه معلمان یکی از ستون‌های محافظت از کشور است.

رئیس‌جمهور سوریه همچنین ضمن تحسین شجاعت معلمان سوری که مرعوب تهدید گروه‌های تروریستی نشدند، تاکید کرد: این معلمان حس ملی و وظیفه عالی انسانی خود را درک کردند.

«اسد» گفت: معلمان سوریه به این نکته پی بردند که کسانی که آنها را تهدید می‌کنند، قصد دارند از طریق محروم کردن دانشجویان از دریافت علم و معرفت و غرق کردنشان در تاریکی و جهل، چرخ آموزش و پرورش در این کشور را متوقف کنند، لذا به انجام وظایف خود در راه خدمت به ملتشان ادامه دادند.

از سوی دیگر «اسماء اسد» همسر رئیس‌جمهور سوریه نیز تاکید کرد که اهمیت نقش معلمان سوری بعد از بحران کمتر از اهمیت نقش آنان در خلال بحران نیست؛ چرا که مسؤولیت بیداری نسل‌های آینده و تربیتشان به شکل صحیح و محافظت آن‌ها از جهل، بر دوش این معلمان و خانواده‌ها قرار دارد.

۱۳۹۳/۱/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...