نسخه چاپی

توكلی:ازمدل اقتصادی رهبری دفاع می‌كنم

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: آقا خیلی حرف‌ها زده كه قابل توجه است و بنده از حرف‌های ایشان دفاع علمی دارم.

به گزارش نما به نقل ازتسنیم: احمد توکلی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مدل اقتصادی حاکم بر مسئولین کشور، مبنی بر دنباله‌روی از کشورهای غربی، گفت: این افراد به‌زبان فنی می‌گویند ما باید نظم جهانی را بپذیریم تا به این ترتیب یکی از شرایط توسعه را احراز کنیم.

وی افزود: این مدل از زمان بعد از جنگ تا حالا دنبال می‌شود، وقتی منظم‌تر می‌شد و معایبش کمتر می‌شد. در زمانی مثل زمان آقای احمدی‌نژاد نیز سلیقه‌ای بود، یک‌وقت بالا و یک‌وقت پایین بود، ولی مدل همان بود، بنابراین وضع فعلی، ثمره حاکمیت 25ساله همین مدل است.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه این مدل با مطالعات اقتصادی تجربی و کاربردی تأیید نمی‌شود، اظهار داشت: درون این مدل تناقض علمی وجود دارد و توصیه‌کنندگان آن که WTO و IMF هستند، ناصادقند.

توکلی تصریح کرد: نگاه به بیرون و دنباله‌روی از کشورهای غربی با اقتضائات ملی و قانون اساسی ما نیز سازگار نیست، لذا مردم ما به‌طور منطقی مقابل آن مقاومت می‌کنند. همین اقتصاد مقاومتی که آقا فرمود با دقت‌های خیلی قوی آن مدل را تخطئه می‌کند.

وی با بیان اینکه توسعه "درون‌زا و برون‌گرا" با توسعه‌ای که آن‌ها پیشنهاد می‌کنند، متفاوت است، خاطرنشان کرد: مدل مقام معظم رهبری پیشرفت و عدالت را می‌خواهد، بنابراین با مدل آنها که فقط رشد را می‌خواهند، متفاوت است. تفاوت اصلی و محوری آن اینهاست و در جزئیات هم تفاوت‌هایی دارند.

نماینده مردم تهران در ادامه همچنین اظهار داشت: ما آن مدل را قبول نداریم و استدلال داریم و مقاله هم نوشته‌ایم و ردش کرده‌ایم.

توکلی درباره اجرا کردن اقتصاد مقاومتی توسط دولت یازدهم، نیز گفت: خوب از آن استقبال شد، باید احتجاج کنیم. نگوییم چون قبول نداری نمی‌توانی اجرا کنی. بگوییم چون قبول کردی اجرا کن.

وی با اشاره به مدل اقتصاد مقاومتی و پیشرفت درون‌زا تصریح کرد: این مدل‌ها باید اجرا شود تا قوت و ضعفش مشخص شود، حسنی که غرب دارد این است که چون دین را قبول ندارد خودش آن را تجربه می‌کند و مدل می‌سازد و بلافاصله اجرا می‌کند و بیست ــ سی سال به کار می‌گیرد و در اطراف آن کار علمی می‌کنند و صدها مقاله می‌نویسند، اگر نشد یک مدل دیگر می‌سازند، اما چون خیلی از سیاست‌مداران ما به این چیزها اعتقادی ندارند، مدل‌های جمع و جور دست‌ساز دیگران می‌آورند و می‌خواهند که جامعه را درون آن بچپانند، مشکل ما این است وگرنه آقا خیلی حرف‌ها زده که قابل توجه است و بنده از حرف‌های رهبر انقلاب دفاع علمی دارم.

۱۳۹۳/۱/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...