نسخه چاپی

خط و نشان‌های احمدالاسیر علیه ارتش

احمد الاسیر سلفی تندروی لبنانی بعد از گذشت یك ماه از درگیری مسلحانه طرفدرانش با ارتش لبنان در شهر صیدا بار دیگر با انتشار نواری ویدئویی برای ارتش این كشور خط و نشان كشید.

به گزارش نما به نقل ازخبرگزاری فرانسه، احمد الاسیر و طرفدارانش چند ماه پیش در درگیری مسلحانه با ارتش لبنان در شهر صیدا چند نفر از آنها را کشته یا زخمی کردند و وی توانست از محل درگیری فرار کند و از آن زمان متواری بود تا اینکه بعد از گذشت یک ماه، بار دیگر در نوار ویدئویی برای اولین بار ظاهر شد و به انتقاد از دستگاه نظامی لبنان پرداخت و شیعیان این کشور را تهدید کرد.

ای در این نوار ویدئوی 19 دقیقه ای در سایت یوتیوپ، حزب الله و جنبش امل لبنان را تهدید کرد و ارتش لبنان را به زعم خود "اولین و مهمترین اهرم" آنها در داخل لبنان خواند.

احمد الاسیر درصدد تحریک افسران و سربازان اهل تسنن در ارتش لبنان و فتنه انگیزی طائفه ای در این کشور بر آمد و خطاب به آنها گفت: آیا شما قادر به محافظت از اهل سنت هستید؟ چرا در این ارتش مانده اید؟

او بدون اشاره به جنایت های گسترده و فجیع گروههای سلفی و تکفیری در سوریه، حزب الله لبنان را متهم کرد که شهروندان سوری را به قتل می رساند.

احمد الاسیر سپس خطاب به ارتش لبنان گفت که شما برای جلوگیری از ورود حزب الله به سوریه چکار می کنید؟

نمی توان درباره تاریخ این نوار تحقیق کرد اما الاسیر در این نوار به مباحثی پرداخت که در جریان جلسات چهارشنبه و پنجشنبه گذشته در پارلمان برای رای اعتماد به دولت مطرح شد.

پیش از این اخباری مبنی بر کشته شدن و دستگیری الاسیر منتشر شده بود.

دستگاه قضایی لبنان احمد الاسیر و 56 نفر دیگر از اعضای گروه وی را به اتهام تعرض و قتل سربازان لبنانی به اعدام محکوم کرده است.

۱۳۹۳/۱/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...