نسخه چاپی

بیانیه وزرات‌خارجه سوریه علیه تركیه

وزارت امور خارجه سوریه امروز با انتشار بیانیه ای تجاوز تركیه به مرزهای این كشور را در چارچوب سیاست های تجاوزكارانه دولت رجب طیب اردوغان نخست وزیر تركیه و دفاع آشكار او از گروههای تروریستی قلمداد كرد.

به گزارش نما به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، نیروهای ترکیه روزهای جمعه و شنبه با پشتیبانی توپ و تانک به خاک سوریه حمله کردند تا برای ورود گروههای تروریستی از ترکیه به داخل سوریه پوشش ایجاد کنند.

در بیانیه وزارت امور خارجه سوریه که خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) آن را منتشر کرد آمده است: این اقدام ترکیه در چارچوب سیاست های تجاوزکارانه دولت رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه و دفاع آشکار او از گروههای تروریستی است که از خاک ترکیه به عنوان پایگاهی برای آموزش و تجهیز خود به منظور ورود به خاک سوریه و کشتن شهروندان بی گناه سوری و تخریب زیرساخت های آن بهره می برند.

این بیانیه آمده می افزاید: این اقدامات نابخردانه ترکیه نشان دهنده حجم بالای دخالت این کشور در بحران سوریه از آغاز تاکنون و نیز ورشکستگی سیاسی اردوغان در حل مشکلات داخلی کشورش و برآوردن نیازهای مردم ترکیه است که مخالف فساد دستگاه حکومتی در ترکیه و سیاست های تجاوزکارانه دولت اردوغان علیه کشور همسایه خودشان یعنی سوریه هستند.

این بیانیه از دولت اردوغان خواست ضمن متوقف کردن تجاوز خود به خاک سوریه و حمایت از تروریسم، به قطعنامه های شورای امنیت در این رابطه احترام بگذارد و از وارد کردن ارتش ترکیه به ماجراجویی های بیهوده علیه یک کشور دوست که مردمش به ادامه حسن همجواری و روابط متقابل علاقمند هستند، خودداری کند.


۱۳۹۳/۱/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...