نسخه چاپی

وزیر گرانی كیست؟

عکس خبري -وزير گراني كيست؟

وزیر صنعت، معدن و تجارت با انتقاد از عملكرد رسانه‌ها در زمینه پوشش اخبار حوزه صنعت و معدن گفت: متاسفانه وضعیت به گونه‌ای شده كه بنده خبر صنعتی به رسانه‌ها اعلام می‌كنم، اما برخی رسانه‌ها آن‌را پخش نمی‌كنند یا به آن بی‌توجهی می‌كنند.



به گزارش نما به نقل از ايسنا، مهدي غضنفري امروز در نشستي با خبرنگاران كه با حاشيه‌هاي فراواني همراه بود، با بيان اين‌كه رسانه‌ها نبايد به اخبار صنعت در مقايسه با اخبار حوزه تجارت كم‌توجهي كنند، گفت: بايد در سال توليد ملي به اخبار حوزه صنعت بيشتر توجه شود كه متاسفانه وضعيت اين‌طور نيست. به ‌طوري كه وقتي به عنوان مثال با خبرنگار صدا ‌و سيما مصاحبه مي‌كنم، فقط بخش بازرگاني آن پخش مي‌شود و به بخش صنعت اهميت داده نمي‌شود. من بايد به چه كسي اين موضوع را بگويم؟!

خبرنگار يكي از رسانه هاي تصويري در واكنش به وزير گفت: به نفع‌تان است كه برخي مصاحبه‌هايتان پخش نشود، چون در آن صورت توليد‌كنندگان حرفهاي شما را تكذيب مي‌كنند.

همين خبرنگار گفت: وضعيت به گونه‌اي شده كه روي برچسب قيمت شير نوشته مي‌شود، اين قيمت فقط مربوط به 10 روز است.

وزير در واكنش گفت: واقعا چنين كاري سابقه نداشته است و آن‌را قبول دارم. البته ما تلاش خود را كرديم و شيب قيمت در حال معكوس شدن است.

در ادامه خبرنگار ايسنا، با نشان دادن خودكاري كه جوهر پس داده بود، گفت: بايد مشخص شود در سال توليد ملي قرار است از چه توليداتي حمايت شود؟ واقعا تعريف از توليد ملي چيست؟ آيا توليد ملي شامل همين خودكاري مي‌شود كه تمام دست و شلوار مرا جوهري كرده است؟ حتي اگر اين خودكار وارداتي باشد چرا هيچ نظارتي روي استاندارد و كيفيت آن وجود ندارد؟

وي افزود: اين خودكار تنها نمونه‌اي از برخي توليدات بي‌كيفيت داخلي است و مشخص نيست كه چرا روي استاندارد اين توليدات هيچ نظارتي وجود ندارد.

در همين حال خبرنگار روزنامه همشهري نيز گفت: ما با خيلي از صنايع كه صحبت مي‌كنيم، آنها عنوان مي‌كنند كه صنعت كشور در حال زمين‌خوردن است.

غضنفري در واكنش گفت: برخي صنايع در حاشيه زيان كار مي‌كنند و اگر قيمت خود را بالا نبرند، وضعيت آنها بدتر مي‌شود.

خبرنگار يكي از رسانه‌هاي تصويري خطاب به وزير گفت: واردات خودروهاي چيني بي‌كيفيت كه قطعات نامرغوبي دارند، به شدت مصرف‌كنندگان داخلي را متضرر كرده است، چرا سازمان حمايت يا نهادهاي مسوول اين موضوع را پيگيري نمي‌كنند؟

وزير در واكنش گفت: مسوول اين كار سازمان حمايت است و نمي‌دانم چرا تاكنون در اين باره كاري نكرده است.

خبرنگار شبكه جهاني جام‌جم با انتقاد از وعده‌هاي پياپي داده شده از سوي مسوولان وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: مسوولان مدام اخبار و وعده‌هايي را اعلام مي‌كنند كه مربوط به آينده است. چرا بايد چنين باشد؟

وزير در واكنش گفت: سه خبر خوشي كه ديروز منتشر شد، تكراري نبود. مثلا مصوبه 300 ميليارد توماني براي واحد‌هاي توليدي همين چند روز پيش دريافت شد و ما نيز خبر آن‌را ديروز اعلام كرديم.

خبرنگار يكي از روزنامه‌هاي سراسري گفت: متاسفانه سازمان حمايت مصرف‌كنندگان و توليد‌كنندگان در چند ماه اخير به شدت ضعيف عمل كرده است و كسي پاسخ‌گوي مصرف‌كنندگان به دليل گراني نيست.

دبير اقتصادي باشگاه خبرنگاران جوان نيز خطاب به وزير صنعت، معدن و تجارت گفت: نبايد مردم را نادان فرض كرد و بايد همه چيز را به آنها گفت تا از پيش آماده باشند. وزير نيز اين موضوع را تلويحا پذيرفت.

دبير سرويس صنعت و معدن ابرار اقتصادي نيز با اشاره به وفور كالاهاي تقلبي در بازار كشور گفت: برخي مغازه‌ها و فروشگاهها عملا اجناس تقلبي به مردم مي‌فروشند و كسي هم با آنها برخورد نمي‌كند.

وي افزود: بازار سيگار كشور نيز بسيار بي‌قاعده بوده؛ به ‌طوري كه سيگار‌هاي داراي تصاوير بهداشتي قديمي‌تر با قيمت بيشتري نسبت به سيگار‌هاي جديد‌تر فروخته مي‌شود.

در همين حال يكي از خبرنگاران خطاب به وزير گفت: اصلا چرا برچسب بهداشتي روي سيگارهاي داخلي نصب مي‌شود كه وزير در واكنش گفت: به نظر مي‌رسد شما مصرف‌كننده حرفه‌اي سيگار هستيد.

خبرنگار حوزه صنعت روزنامه جهان اقتصاد نيز به شوخي به وزير گفت: حالا كه دور هم هستيم بهتر است اين موضوع را بگويم. به نظر مي‌رسد يك وزير جديد به كابينه دولت اضافه شده و آن "وزير گراني" است! اين حرف باعث خنده شديد وزير صنعت، معدن و تجارت شد.

به گفته اين خبرنگار، وزير گراني يا خليليان است يا غضنفري.

خبرنگار روزنامه همشهري نيز با اشاره به آمارهاي متناقض اعلام شده درباره توليد شير خام در كشور گفت: نمي‌دانم چرا هر وزارتخانه‌اي يك عدد را به عنوان توليد شير خام كشور عنوان مي‌كند.

خبرنگار حوزه تجارت دنياي اقتصاد نيز از نبود رسانه‌هاي منتقد در جلسه با وزير انتقاد كرد كه مدير روابط عمومي وزارت صنعت، معدن و تجارت اين موضوع را رد كرد.

خبرنگار حوزه صنعت روزنامه جهان اقتصاد نيز با اشاره به واردات كالاهايي مانند دسته ‌بيل و چوب بستني به كشور طي چند سال اخير گفت: چرا كشوري كه ادعا مي‌شود اتم را شكافته چنين كالاهايي را وارد مي‌كند؟!

او همچنين از روابط عمومي وزارت صنعت، معدن و تجارت به دليل محترمانه ‌كردن لحنش در جوابيه‌هاي ارسالي به رسانه‌ها تشكر كرد!

در ادامه خبرنگار روزنامه همشهري با اعلام اين‌كه قصد دارد در اين جلسه با مجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت دعوا كند، با انتقاد شديد از معاونتهاي مختلف وزارتخانه گفت: هيچ‌كدام از اين معاونتها به درستي پاسخ‌گوي خبرنگاران نيستند. سازمان حمايت هم هيچ جايگاهي در بازار ندارد.

غنضفري در واكنش گفت: سازمان حمايت همه كاره نيست. اين سازمان متخلفان را مشخص مي‌كند و تعزيرات حكومتي بايد با آنها برخورد كند. بهتر است از وزير دادگستري در اين زمينه سوال بپرسيد.

خبرنگار اين روزنامه در ادامه با انتقاد از گراني بسياري از كالاها از جمله مواد غذايي گفت: ادامه اين وضعيت مي‌تواند باعث تعطيلي بسياري از كارخانه‌هاي داخلي شود.

خبرنگار صنعت و تجارت روزنامه جام جم نيز خواستار اين شد كه وزير صنعت، معدن و تجارت در مقابل ديدگاههاي پوپوليستي، عوامگرايانه و ضد توليد در حوزه اقتصاد ايستادگي كند.

به گفته وي رسانه‌ها و مسوولان تاكنون كمتر به ريشه‌هاي گراني پرداخته‌اند. او هم‌چنين از تشكيل ‌نشدن شوراي گفت‌وگو در چند وقت اخير انتقاد كرد.

۱۳۹۱/۲/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...