نسخه چاپی

توضیحات وزیر ارشاد درباره توقیف «9دی»

علی جنتی درباره توقیف نشریه «9دی» را رای هیات نظارت بر مطبوعات توضیح داد.

به گزارش نما به نقل از فارس،‌ علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه نخستین جلسه هیات دولت در سال 93 در جمع خبرنگاران با اشاره به رای هیات نظارت بر مطبوعات مبنی بر توقیف نشریه «9دی» گفت: هیئت نظارت بر مطبوعات هفت عضو دارد که شامل نماینده قوه قضاییه، مجلس، شورای عالی انقلاب فرهنگی، حوزه علمیه است و وزارت فرهنگ و ارشاد و علوم فقط دو عضو از این مجموعه هستند.

وی اضافه کرد: بنابراین تصمیمات بر اساس نظریات اکثریت است و این تصمیم بر اساس نظر اکثریت هیئت نظارت بر مطبوعات بوده است.

وزیر ارشاد افزود: با توجه به تذکرات متعددی که به هفته‌نامه «9دی» که در سال گذشته داده شد و مورد توجه قرار نگرفت، هیئت نظارت تصمیم به توقیف گرفته است.

جنتی اظهار داشت: البته بارها اعلام کرده‌ایم که به هیچ وجه راغب نیستیم نشریه‌ای توقیف شود و توقیف را آخرین راه حل می دانیم چون معتقدیم بسیاری از افرادی که در آن نشریه کار می‌کنند زندگی‌شان دچار مشکل می‌شود پس تلاش‌مان این است که حتی‌الامکان نشریه‌ای متوقف نشود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به دغدغه‌های فرهنگی رهبر انقلاب گفت: از ابتدای تصدی‌ام در وزارت ارشاد، به دنبال اجرای سیاست‌هایی بودیم که مقام معظم رهبری در جلسات خصوصی و عمومی و یا جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگ اعلام می‌کنند.

وزیر ارشاد با اشاره به نام‌گذاری سال از سوی مقام معظم رهبری گفت: امسال وظیفه بیشتری بر دوش همه کسانی است که در حوزه فرهنگ فعالیت دارند و در جهت تحول فرهنگی کار می‌کنند از جمله صداوسیما و سایر دستگاه‌ها مثل آموزش‌ و پرورش، وزارت علوم و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر نهادهای فرهنگی حتی سازمان‌های مردم نهاد فرهنگی.

وی خاطرنشان کرد: آنچه ما بیشتر احساس می‌کنیم که باید دنبال شود در حوزه فرهنگ عمومی است و در حوزه فرهنگ عمومی باید موضوع سبک زندگی و الگوی سبک زندگی تصمیم‌گیری‌های لازم شود.

۱۳۹۳/۱/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...