نسخه چاپی

ریاض:اوضاع امنیتی قطیف در شرق عربستان وخیم است

فرمانده ارشد امنیتی عربستان به وخیم بودن اوضاع امنیتی در منطقه عوامیه در استان شیعه نشین قطیف و حضور افراد مسلح و ناتوانی سازمانهای امنیتی در رویارویی با آنها اذعان كرد.

به گزارش نما واحد مرکزی خبر به نقل از پایگاه اینترنتی خبری نهرین نت عراق نوشت، در نخستین اعتراف رسمی یک فرمانده امنیتی ارشد در وزارت کشور عربستان به وخامت اوضاع امنیتی و حضور افراد مسلح در شهر شیعه نشین عوامیه در قطیف واقع در شرق عربستان اذعان کرد؛ همه چاههای نفت عربستان در شرق این کشور قرار دارد.


وی همچنین به ناتوانی نیروهای امنیتی سعودی در رویارویی با افراد مسلح و بازداشت آنان اذعان کرد.


بیشتر ساکنان قطیف را شیعیان ستمدیده تشکیل می دهند؛ قطیف زادگاه آیت الله نمر النمر رهبر دینی مخالف است و ساکنان عوامیه افتخار می کنند که فدائیان شیخ نمر هستند.


دو نفراز فعالان مخالف تحت تعقیب نیروهای امنیتی سعودی با ادعای تروریسم کشته شدند.


دو نفر از نیروهای ویژه وزارت کشور نیز در این حمله کشته شدند.


سرلشکر منصور ترکی سخنگوی وزارت کشور عربستان در همایشی درباره وضع وخیم امنیتی در عربستان که روزنامه الوطن چاپ عربستان بخش هایی از آن را منتشر کرد گفت:« نیروهای امنیتی نمی توانند به علت ماهیت کشاورزی منطقه و مزارع انبوه بر این منطقه کنترل پیدا کنند.»


وی افزود « درهم آمیختگی خانه ها و مزارع باعث شده است مأموریت نیروهای امنیتی در تعقیب افراد مسلحی که در مزارع و برخی خانه ها پنهان می شوند دشوار شود.»


ترکی به عملیات مسلحانه که طی آن مراکز امنیتی به آتش کشیده شده است اذعان کرد.


ترکی همچنین اطلاعات منتشره درباره دیدار دیپلماتهای آلمانی از شهر عوامیه و ملاقات آنان با شماری از افرادی را که از زندانها آزاد شده اند تکذیب نکرد.

۱۳۹۳/۱/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...