نسخه چاپی

جشن نوروز در دفتر سازمان ملل متحد د ژنو + عكس

جشن نمادین نوروز 1393 با شكوهی خاص در دفتر سازمان ملل متحد در ژنو در روز پنجم فروردین‌ماه به ریاست جمهوری اسلامی ایران و با شركت 9 كشور شامل جمهوری اسلامی ایران، افغانستان، آذربایجان، قزاقستان، قزقیزستان، تاجیكستان، تركیه، تركمنستان و ازبكستان برگزار شد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، در این جشن تعداد قابل توجهی از هوطنان، سفیران و دیپلمات‌ها و اتباع دیگر کشورهای دارای فرهنگ مشترک نوروز و هم‌چنین سفیران و دیپلمات‌های مقیم ژنو و اعضای دیبرخانه‌های سازمان ملل متحد شرکت کرده بودند.

دکتر نذیری، سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد در ژنو در مراسم افتتاحیه این مراسم به نوروز به عنوان نشانگر آغاز بهار به عنوان فصل جنبش و جوشش و تحرک اشاره کرده و زیبایی طبیعت در بهار را یادآور زیبایی خلقت و خالق یکتا دانست.

او به قدمت 3000 هزار ساله جشن نوروز و برگزاری آن توسط بیش از 300 میلیون نفر در مناطق مختلف خاورمیانه، قفقاز، دریای سیاه، آسیای میانه و بالکان اشاره کرده، جشن نوروز را تایید کننده زندگی هماهنگ با طبیعت و گردآورنده مردم مناطق مختلف با زبان‌ها و ملیت‌های مختلف زیر سقف واحد دوستی خواندند.


101428.JPG


نذیری در پایان نوروز را الهام بخش حفاظت از طبیعت و محیط زیست، یادآور سرنوشت مشترک بشریت و ضرورت تلاش جمعی برای آینده‌ای بهتر برای همه اعلام کرد و خواستار همکاری همه برای ساختن جهانی امن‌تر و صلح‌آمیز شد.

بنا به گزارش ایسنا، در این مراسم باشکوه، حسام الدین سراج و گروه موسیقی همراه وی، قطعاتی از موسیقی سنتی کشورمان را برای حاضران اجرا کردند که مورد استقبال هموطنان و اتباع دیگر کشورهای دارای فرهنگ مشترک نوروز و سفیران و دیپلمات‌های حاضر در این مراسم قرار گرفت.

۱۳۹۳/۱/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...