نسخه چاپی

پاسخ مقتدرانه آیت‌الله خامنه‌ای به چین

آیت‌الله خامنه‌ای در تاریخ ۱۹ اردیبهشت ماه ۱۳۶۸ قبل از رحلت حضرت امام خمینی (ره) به عنوان رئیس‌جمهور كشورمان به چین سفر كردند كه این سفر به مدت ۶ روز برنامه‌ریزی شده بود.

به گزارش نما به نقل از جهان نیوز، آیت‌الله خامنه‌ای در تاریخ 19 اردیبهشت ماه 1368 قبل از رحلت حضرت امام خمینی (ره) به عنوان رئیس‌جمهور کشورمان به چین سفر کردند که این سفر به مدت 6 روز برنامه‌ریزی شده بود، با توجه به اینکه در کشور چین غذاهای مختلفی پخت و پز می‌شود که با احکام اسلامی همخوان نیست، آیت الله خامنه‌ای و تیم همراه تصمیم می‌گیرند به رستوران عمومی "المطعم الاسلامی" که فقط غذای حلال تهیه و آماده می‌کند بروند.

دکتر ولایتی وزیر امور خارجه وقت و دکتر حسن روحانی از اعضای تیم همراه آیت‌الله خامنه‌ای بوده‌اند. یکی از حاشیه‌های این سفر این بود که قبل از نشستن هواپیمای حامل تیم ایرانی در فرودگاه پکن، اعلام می‌شود که به دلیل بیماری رهبر چین، دیدار وی با رئیس‌جمهور ایران و هیأت همراه لغو شده است و از ابتکارات آیه‌الله خامنه‌ای این بود که پس از اطلاع از این موضوع، دیدار با مقامات دیگر چینی را لغو کردند تا به صورت غیر‌مستقیم این پیغام را به چینی‌ها بدهند که سطح نمایندگان ملت ایران کمتر از رهبر چین نیست.

این مسئله باعث شد که نخست‌وزیر چین شخصا برای عذرخواهی به حضور آیت الله خامنه‌ای برسد و گفتنی است این ابتکار و شجاعت آیه‌الله خامنه‌ای جدا از اینکه باعث شد همگان به جایگاه هیأت عالی رتبه ایرانی سر تعظیم فرود آورند، موجب شد رهبر چین به صورت جداگانه و دو برابر زمان تعیین شده پذیرای رئیس‌جمهور ایران و هیأت دیپلماتیک همراه باشد.

۱۳۹۳/۱/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...