نسخه چاپی

مرجعی كه فاطمیه را عاشورای دوم می‌دانست

سرپرست دبیرخانه كانون‌های فرهنگی و هنری مساجد فارس با بیان این كه آیت‌الله فاضل لنكرانی احیاگر فاطمیه بود، گفت: آن عالم ربانی ایام فاطمیه را عاشورای دوم می‌دانست.

به گزارش نما ، سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد فارس با بیان این که آیت‌الله فاضل لنکرانی احیاگر فاطمیه بود، گفت: آن عالم ربانی ایام فاطمیه را عاشورای دوم می‌دانست.

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان فارس، حجت‌الاسلام غلامحسین نیازی با اشاره به جایگاه علما و دانشمندان در دین مبین اسلام، اظهار داشت: علما، برج و باروی دین و مذهب و پاسداران مرزهای عقیدتی و فرهنگی جامعه هستند.

وی افزود: حضرت آیت‌الله شیخ محمد فاضل لنکرانی از مراجع تقلید صاحب‌نام، عالمی طراز اول و فقیهی نستوه بود.

نیازی با اشاره به برگزاری مراسم سوگواری ایام فاطمیه در یک هزار و 57 کانون مساجد فارس اظهار داشت: به سبب همزمانی مراسم سوگواری ایام فاطمیه با بزرگداشت هفتمین سالگرد ارتحال آیت‌الله فاضل لنکرانی (قدس سره)، اهدای ثواب قرائت طرح تلاوت نور در روزهای سیزدهم و چهاردهم فرورین ماه جاری به ساحت مقدسه حضرت زهرا(س) و روح مطهر این عالم ربانی در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه این مرجع عالیقدر از شاگردان حضرت امام (ره) بود، ادامه داد: این عالم ربانی نقش مهمی در رونق بخشیدن به حوزه علمیه قم داشت و یاور دلسوزی برای انقلاب اسلامی و بنیانگذار کبیر آن محسوب می‌شد.

نیازی با اشاره به ویژگی‌های برجسته شخصیتی آیت‌الله فاضل لنکرانی، اضافه کرد: ارادت متمایز و خالص به اهل بیت عصمت و طهارت از ویژگی‌های مهم شخصیتی این عالم ربانی بود و در ایام ولادت و شهادت ائمه اطهار و همچنین روزهای جمعه مراسم باشکوهی در بیت معظم‌له برگزار می‌شد.

وی بیان کرد: یکی از مجالسی که آن مرجع عالیقدر به برگزاری آن اهتمام ویژه‌ای داشت، مراسم شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) بود و شاید همین توجه به سیدة نساء العالمین بود که ارتحال آیت‌الله لنکرانی در ایام فاطمیه رخ داد و مراسم تشییع وی نیز در سالروز شهادت حضرت زهرا(س) انجام شد.

سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد فارس از برگزاری مراسم بزرگداشت و یادبود این عالم ربانی در کانون‌های مساجد این استان خبر داد و گفت: آن فقیه بزرگوار علاقه ویژه‌ای به ساحت مقدس حضرت زهرا(س) داشت و تلاش می‌کرد تا فاطمیه زنده بماند که البته امروز فاطمیه یک فرهنگ شده و آنچه آن مرجع عالیقدر می‌خواست در حال تحقق است.

همزمان با مراسم ارتحال این عالم ربانی در قم، 20 هزار مراسم یادبود در مساجد سراسر کشور و چندین مجلس بزرگداشت در کشورهای خارجی برگزار می‌شود.

۱۳۹۳/۱/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...