نسخه چاپی

پراید، پژو و پیكان عاملان تصادفات نوروزی

عکس خبري -پرايد، پژو و پيکان عاملان تصادفات نوروزي

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی در بازدید از پلیس راه استان سمنان از افزایش 10 درصدی تصادفات در آغاز دور دوم سفرهای نوروزی در دو روز گذشته در كشور خبر داد.

به گزارش نما ، سردار " اسكندر مومني" روز يکشنبه در بازديد از فعاليت هاي پليس راه استان سمنان،فعاليت و خدمات پليس اين استان را در طرح نوروزي امسال مطلوب ارزيابي کرد.
سردارمومني با بيان اينكه از رانندگي هموطنان در آغاز دور دوم سفرهاي نوروزي گلايه داريم، اظهار داشت: از هموطنان مي خواهيم در رانندگي احتياط لازم را داشته باشند تا افزايش تصادفات در دو روز اخير جبران شود.
وي دليل افزايش سوانح در دور دوم سفرها را خستگي، شتاب و عجله عنوان كرد و گفت: با تلاش و جديت كامل، كار را تا آخرين روز سفرهاي نوروزي ادامه خواهيم داد تا شاهد كاهش سوانح رانندگي باشيم.
رييس پليس راهنمايي و رانندگي كشور گفت:بر اساس آمارها، پرايد 30 درصد تصادفات نوروز امسال را داشته و بيشترين تصادفات را در بين خودروها دارد.
سردار مومني افزود:نمي خواهيم دارندگان خودروي پرايد را نگران کنيم ،ولي کنترل و هدايت پذيري پرايد در سرعت بالاي 80 کيلومتر در ساعت به شکل فزاينده اي کاهش مي يابد.
وي تصريح کرد : از ابتدای نوروز امسال تاکنون،پس از خودروي پرايد ، به ترتيب پيکان و پژوي 405 بيشترين تصادفات را داشته اند.
وي از ابلاغ دستور به پليس راهنمايي و رانندگي كشور براي كنترل تردد و كاهش حوادث خبر داد و افزود: ماموران پليس دستور دارند با تخلفات حادثه ساز سرعت و سبقت غير مجاز برخورد كنند و خودروها را در صورت ارتكاب دو تخلف همزمان،72 ساعت توقيف كنند.
اين مقام انتظامي با اشاره به سه محور پرتصادف كشور، خاطرنشان كرد: در محورهاي اصفهان به شيراز، رشت به لاهيجان و همچنين در استان سمنان محور شاهرود به سبزوار بيشترين تصادفات كشور رخ مي دهد.
مومني گفت: امروز محورهاي مواصلاتي كشور همچنان پر تردد هستند، ولي ترافيك نسبت به روز گذشته كمي آرامتر شده است.
وي با اشاره به ورود يك جبهه هواي سرد از غرب كشور و احتمال بارش ها در ارتفاعات، افزود: رانندگاني كه در محورهاي نقاط مرتفع كشور تردد مي كنند بايد به كاهش سرعت و افزايش فاصله طولي با خودروي جلويي خود را بيشتر مد نظر قرار دهند.
رييس پليس راهنمايي و رانندگي ناجا خاطرنشان كرد: در دور اول سفرهاي نوروزي در كشور، تصادفات 13 درصد كاهش داشته است كه نشان از توجه رانندگان به قوانين است.

۱۳۹۳/۱/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...