نسخه چاپی

لاوروف: آمریكا و روسیه درباره اوكراین همچنان اختلاف نظر دارد

عکس خبري -لاوروف: آمريکا و روسيه درباره اوکراين همچنان اختلاف نظر دارد

وزیر خارجه روسیه، شامگاه یكشنبه در پایان دیدار با همتای آمریكایی خود اعلام كرد در مواضع واشنگتن و مسكو درباره بحران اوكراین همچنان اختلافاتی وجود دارد.

به گزارش نما ، به نقل از خبرگزاری فرانسه، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه شب گذشته در پاریس در پایان دیدارش با «جان کری» همتای آمریکایی خود اعلام کرد در مواضع مسکو و واشنگتن درباره بحران اوکراین همچنان اختلاف نظرهایی وجود دارد.
وزیر خارجه روسیه بر ضرورت این موضوع که اوکراین باید به یک ساختار فدرال تبدیل شود و مناطق مختلف از این حق برخوردار باشند که دین، زبان و الگوی اقتصادی خود را تعیین کنند، تأکید کرد و گفت: «فدرالیزه یک عنصر بسیار پر اهمیت در اصلاحات قانون اساسی محسوب می شود که قرار است در اوکراین صورت گیرد.»
لاوروف افزود «طرفین طرح خود را برای آرام کردن اوضاع ارائه دادند. اولویت مسکو در این بحران تضمین احترام به حقوق اقلیت ها و خلع سلاح نیروهای شبه نظامی است.»
وی در عین حال گفت وگو‌هایش با جان کری را در مورد آینده اوکراین بسیار سازنده توصیف و بر یافتن یک موضع مشترک برای کاهش تنش و حل بحران تأکید کرد.
پیشتر روسای جمهوری آمریکا و روسیه در باره بحران اوکراین گفت وگوهایی کرده بودند که دیدار اخیر میان وزرای خارجه این دو کشور نیز پس از تازه ترین گفت وگوها میان «باراک اوباما» و «ولادیمیر پوتین» صورت می گیرد.

۱۳۹۳/۱/۱۱

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...