نسخه چاپی

خوردنی‌های مضر در دوران بارداری

دستیار تخصصی طب سنتی، خوردنی‌های مضر در دوران بارداری را شامل سركه، كرفس، كنجد، نخود، غذاهای بسیار گرم و بسیار سرد، آب بسیار گرم یا بسیار سرد، یخ، برف، و تگرگ عنوان كرد.

به گزارش نما ، سمیه ماهروزاده درباره بهداشت دوران بارداری، اظهار داشت: تغذیه در دوران بارداری بسیار اهمیت دارد و از خوراکی‌های مناسب در دوران بارداری می‌توان مواردی را اشاره کرد.
به گفته وی بهترین میوه‌هایی که خانم باردار می‌تواند در این دوران استفاده کند عبارتند از مویز، بِه شیرین، سیب میخوش، گلابی، بادام، انار و از غذاهای مناسب برای این دوران نان خوب و برشته و انواع شورباها است. همچنین، گوشت بره، بزغاله چاق یکساله و مصرف خوراکی‌های نرم و سبک در دورن بارداری مفید است.
دستیار تخصصی طب سنتی ایران با بیان اینکه مصرف برخی مواد غذایی در دوران بارداری ممکن است به مادر و جنین آسیب وارد کند، ادامه داد: از خوردنی‌های مضر در دوران بارداری می‌توان به سرکه، غذاهای بسیار گرم و بسیار سرد، آب بسیار گرم یا بسیار سرد، یخ، برف و تگرگ اشاره کرد.
ماهروزاده اضافه کرد: مواد غذایی تند و تیز مانند فلفل، دارفلفل، کبر یا هر ماده دیگر دارای اسانس زیاد، مواد تلخ مثل زیتون خام، چیزهای نفاخ مانند لوبیا، کبر، باقلا، نخود، کنجد و کرفس در دوران باردی مضر است.
وی خاطرنشان کرد: فعالیت در دوران بارداری زیان آور نیست، اما نباید خسته کننده باشد، و در فواصل کار استراحت شود. همچنین، آرامش روحی و معنوی، پرهیز از غم و غصه زیاد، پرهیز از شادی زیاد، لزوم آسودگی خاطر مادر و فرحبخش بودن محیط مادر در دوران بارداری از اهمیت زیادی برخوردار است.

۱۳۹۳/۱/۱۱

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...