نسخه چاپی

جنجال مدرك تحصیلی قلابی یك مدیر

دروغگویی اسكات تامپسون مدیر عامل یاهو در مورد سوابق تحصیلی و آموزشی به دردسری جدی برای این شركت مبدل شده است.


به گزارش نما، فارس به نقل از ناشاوتلگراف نوشت: وی در مورد مدرک تحصیلی خود در رشته کامپیوتر صادق نبوده و این مساله عصبانیت دو تن از سرمایه گذاران یاهو را به موجب شده و یکی از آنها روز جمعه خواستار خلع وی شده است.

یاهو در حال حاضر هم به علت عملکرد اقتصادی نامناسب و مشکلات مدیریتی از سوی سهام دارانش با فشارهای زیادی دست و پنجه نرم می کند و افشای این مساله که تامپسون فاقد مدرک تحصیلی ادعا شده در رشته کامپیوتر است طوفان تازه ای در یاهو به راه انداخته و هیات مدیره شرکت هم که این مساله را یک اشتباه غیرعمدی دانسته، در اولین واکنش قول داده که مساله را بررسی کند.

دن لوئب سرمایه گذار یاهو که اولین بار متوجه دروغگویی تامپسون در مورد مدرک تحصیلیش شده این واکنش یاهو را توهینی به سهام داران این شرکت آی تی دانسته است. وی در نامه خود به هیات مدیره یاهو سهوی بودن این دروغگویی را باعث تشدید آن دانسته و تاکید کرده که در دیگر شرکت ها مدیران در صورت چنین دروغگویی هایی بلافاصله از مقام خود عزل می شوند.

لوئب که شرکتش به نام Third Point در نیویورک 8.1 درصد از سهام یاهو را در اختیار دارد تهدید کرده که اگر هیات مدیره این شرکت تا ظهر دوشنبه واکنش مناسبی نشان ندهند اقدامات دیگری را صورت خواهد داد و از جمله فرایند نامزدی و انتخاب تامپسون به عنوان مدیر عامل یاهو را افشا خواهد کرد تا مشخص شود آیا هیات مدیره این شرکت قبل از افشاگری وی از تقلب تامپیسون آگاه بوده اند یا خیر. تامپسون و اعضای هیات مدیره یاهو هنوز واکنشی به این اتهامات نشان نداده اند.

۱۳۹۱/۲/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...