نسخه چاپی

شناساندن انقلاب به جهانیان؛ نقشه راهی كه امام(ره) ترسیم كرد

عکس خبري -شناساندن انقلاب به جهانيان؛ نقشه راهي که امام(ره) ترسيم کرد

نماینده مردم تهران در مجلس درایت حضرت امام(ره) در برگزاری همه‌پرسی برای نظام جمهوری اسلامی را موجب استقرار و ثبات سریع انقلاب خواند و گفت:‌ تعجیل امام در برگزاری همه‌پرسی نشان از شناخت ایشان از فضای حاكم بر نظام بین‌الملل بود.

به گزارش نما ، به نقل از فارس، زهره طبیب‌زاده نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به‌مناسبت روز 12 فروردین،‌ سالروز تأسیس نظام جمهوری اسلامی گفت:‌ انقلاب اسلامی ایران جزو اولین انقلاب‌هایی بود که با فاصله بسیار اندکی از سرنگونی نظام وابسته استبدادی،‌ شکل قانونی به خود داد.
وی با اشاره به اینکه بسیاری از انقلابات، دوره تخریبشان طولانی می‌شود و به این دلیل،‌ پیش از آنکه رسمیت یابند به انحراف کشیده می‌شوند،‌ اظهار داشت: در شماری از انقلابهای منطقه در سال‌های اخیر شاهد بوده‌ایم که پیش از آنکه انقلابیون فرصت کنند، شکلی رسمی به حرکت خود دهند، انقلاب از مسیر منحرف شد.
طبیب‌زاده درایت حضرت امام(ره) و همراهی مردم را در برگزاری همه‌پرسی برای نظام جمهوری اسلامی موجب استقرار و ثبات به‌موقع انقلاب خواند و گفت:‌ تعجیل رهبر کبیر انقلاب اسلامی در برگزاری همه‌پرسی جمهوری اسلامی نشان از شناخت ایشان از فضای حاکم بر نظام و عرف‌های بین‌المللی دارد.
وی در این باره افزود:‌ امام امت به‌درستی می‌دانستند که رسمیت بخشیدن به نظام جمهوری اسلامی موجب شناخته شدن سریع‌تر انقلاب اسلامی در جهان خواهد شد.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی از شناساندن انقلاب اسلامی و نظام برآمده از آن به جهانیان به‌عنوان نقشه راهی که بنیانگذار جمهوری اسلامی برای آینده ترسیم کرده‌اند،‌ یاد کرد و در ادامه گفت:‌ به غیر از همه‌پرسی روز 12 فروردین، انتخاب نام «جمهوری اسلامی» هم به همان اندازه مهم است.
وی با یادآوری مطرح شدن عناوین متعددی از قبیل «جمهوری دموکراتیک» یا دیگر عناوین در ماه‌های اولیه پیروزی انقلاب که بار ناسیونالیستی و سوسیالیستی داشتند، تصریح کرد:‌ امام امت با همان درایتی که برپایی همه‌پرسی را سرعت بخشید، خط بطلانی نیز بر عناوین انحرافی کشیدند.
طبیب‌زاده به تلاش شرق و غرب برای پنهان داشتن حقیقت انقلاب اسلامی و منتسب کردن آن به بلوک رقیب خود اشاره کرد و گفت: در داخل کشور نیز تلاش‌های فراوانی صورت می‌گرفت تا ماهیت انقلاب را واژگون نشان دهند، اما امام خمینی(ره) با نام‌گذاری دقیق خود، همه آن‌ها را ناامید کردند.
وی حمایت شرق و غرب از تهاجم گسترده صدام به ایران کمتر از دو سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی را نشانه شکست آن‌ها در به انحراف کشاندن این انقلاب عنوان کرد و افزود:‌ روز »جمهوری اسلامی» روز جشن انقلاب و رسمیت یافتن حکومت دینی در عصر حاضر است و ما باید به اندازه سایر ایام ویژه انقلاب،‌این روز را بزرگ داشته و سالگرد آن را با شکوه هرچه تمامتر برگزار کنیم.

۱۳۹۳/۱/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...