نسخه چاپی

لاریجانی در اولویت ریاست مجلس نهم

نباید اجازه ورود وكیل‌الدوله‌ها را به مجلس نهم دهیم و اگر زمانی تعدادی از آنها به مجلس راه یافتند، باید خود را به جای نماینده‌های دولت، وكیل و نوكر مردم بدانند

روزنامه ملت ما نوشت:

رئيس ستاد انتخاباتي جبهه ايستادگي ضمن تاكيد بر اين‌كه در انتخابات نهم مجلس شوراي اسلامي به ندرت شاهد كانديداهاي نقدگرا و داراي روحيه نقد بوديم، اظهار داشت: تعداد اندك كانديداهاي نقدگرا مورد بي‌مهري جبهه‌هاي بنام انتخابات دوره جديد مجلس قرار گرفتند. سيدابوالقاسم رئوفيان در گفت‌وگو با «ملت ما» به حضور خوب مردم در دور دوم انتخابات اشاره كرد و افزود: همچنان زود است تا بخواهيم حضور مردم و مسئولان در انتخابات را مورد ارزيابي قرار دهيم اما تصاويري كه در پايتخت شاهد هستيم مي‌تواند گوياي حضور خوب آنها در پاي صندوق‌هاي رأي باشد.

وي با پراهميت خواندن انتخابات دور دوم مجلس در پايتخت، ادامه داد: مردم شاهد ليست‌هاي متعددي در دوره نهم مجلس بودند اما به ندرت از بين آنها فردي نقدگرا و داراي روحيه حضور داشت و كانديداهايي هم كه داراي چنين روحيه‌اي هستند اغلب مورد بي‌مهري ائتلاف‌ها و احزاب مختلف قرار گرفتند. به گفته رئيس ستاد انتخابات جبهه ايستادگي، راه يافتن افراد ناقد به مجلس مي‌تواند گوياي پويايي مجلس، باشد.

رئوفيان همچنين به رياست مجلس شوراي اسلامي اشاره كرد و يادآور شد: در دوره‌هاي قبلي شاهد حضور افرادي مانند علي لاريجاني يا حداد عادل در جايگاه هيئت رئيسه مجلس بوديم و با بررسي عملكرد آنها مي‌توان به وضوح گفت كه نقد جدي به هردوي آنها وارد است. وي افزود: اما در صورتي كه بخواهيم باز هم از بين اين دو فرد يكي را به عنوان رئيس مجلس انتخاب كنيم، ضمن ابراز احترام نسبت به حداد عادل، فكر مي‌كنم علي لاريجاني‌فرد مناسبي براي اين جايگاه باشند.

به گفته رئيس ستاد انتخاباتي جبهه ايستادگي وظايف و اقداماتي كه در دوره كنوني و دوره‌هاي قبلي مجلس در پيش گرفتند، جاي نقد و بررسي دارد و بايد با تبيين راهكاري، رئيس مجلس آينده، در شيوه مديريتي خود، تغييرات بزرگي را اعمال كند تا كمتر شاهد حاشيه‌سازي‌ها براي بهارستان‌نشينان باشيم.

رئوفيان در پاسخ به اين‌كه اگر حداد عادل رياست مجلس نهم را عهده‌دار شدند، چه بايد كرد، گفت: وي هم فردي مصلح و قابل اعتماد است و تجربه رياست مجلس در دوره‌هاي قبل را داشته اما از آنجايي كه نقاط خالي بسياري در مديريت آن زمان ديده مي‌شد، لذا نيازمند اين خواهد بود كه براي اداره بهتر امور، راهكارها و مشورت‌هايي را به وي بدهيم.


تشكيل فراكسيون ايستادگي در مجلس نهم حتمي است

وي در ادامه به ويژگي‌ها، بايدها و نبايدهاي مجلس نهم اشاره كرد و گفت: وضع فراكسيون‌ها يكي از مسائلي است كه بايد در اولويت بررسي قرار گيرد و ما به دنبال آن هستيم تا فراكسيون ايستادگي را در مجلس آينده ايجاد كرده تا به بسياري از مشكلات خاتمه دهيم.

رئيس ستاد انتخابات جبهه ايستادگي در ادامه احتمال تشكيل اين فراكسيون در مجلس شوراي اسلامي را حتمي عنوان كرد و افزود: معيار اصلي اين فراكسيون بر پايه اخلاق‌مداري و مدنيت خواهد بود و طرح‌هايي كه در مجلس تشكيل مي‌شود را با بررسي كارشناسي دقيق و حساب شده به صحن علني مي‌فرستد.

رئوفيان همچنين با اعلام نارضايتي به وضع كميسيون‌ها، گفت: كميسيون‌هايي كه در مجلس حضور دارند به‌ويژه كميسيون‌هاي اقتصادي، فرهنگي و امنيت ملي بايد براي ايجاد امنيت ملي و اجتماعي و بررسي و برخورد با آسيب‌هاي اجتماعي، با تحولي شگرف مواجه شوند.


كيفيت كميسيون‌ها نامطلوب است

وي ادامه داد: كميسيون‌هاي حاضر در مجلس دقت بررسي طرح‌ها و لوايح را به اندازه‌اي كه بايد نشان دهند، ندارند و بايد نحوه بررسي و اصلاح‌ها را به شيوه كاملا كارشناسي و تخصصي به اتمام برسانند تا علاوه بر جلوگيري از هدررفت زمان در بررسي ساير طرح‌ها، مانع از اتلاف زمان صحن علني مجلس شوند. رئوفيان افزود: دغدغه‌هايي كه به آنها اشاره شد بايد از اولويت‌هاي مجلس نهم قرار گيرد تا بتوان شاهد عملكرد بهتري از اين قوه قانونگذاري كشور در دوره جديد باشيم.

عضو شوراي مركزي جبهه پيروان خط امام و رهبري درباره احتمالات خود براي رياست ابوترابي‌فرد براي مجلس نهم، گفت: امكان انتخاب وي بسيار ضعيف است اما مي‌توان وي را به عنوان الگوي ساير نمايندگان مجلس در اخلاق قرار داد.

وي به روابط بين مجلس و دولت در دوره هشتم قوه مقننه كشور اشاره كرد و گفت:
روابط هميشه بايد دوسويه و دو طرفه باشد و روابط يك سويه راه به جايي نخواهد برد اما متاسفانه، دولت قوانين و مسائل مجلس هشتم را به شوخي گرفت و از اجراي قوانين آن، سرباز زد و براي خود قوانين جديدي را تعريف كرد.

ورود وكيل‌الدوله‌ها به مجلس ممنوع

رئوفيان يادآور شد: نبايد اجازه ورود وكيل‌الدوله‌ها را به مجلس نهم دهيم و اگر زماني تعدادي از آنها به مجلس راه يافتند، بايد خود را به جاي نماينده‌هاي دولت، وكيل و نوكر مردم بدانند. وي افزود: همچنين دولت بايد در برابر قوانين مصوب مجلس سر تعظيم فرود آورد تا فضاي مردم‌سالاري ديني به جاي فضاي دولت‌سالاري بر جامعه حاكم شود.

۱۳۹۱/۲/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...