نسخه چاپی

«یا علی» گویی بهداد از منظر آیت الله جوادی

استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت: یك سخنران شاید یك ساعت سخنرانی كند اما تاثیر اینكه بهداد عزیز ما هنگام وزنه زدن به نام خدا و یا علی(ع) می‌گوید، بیشتر است.

استاد حوزه علمیه قم گفت: ما شب و روز دعا می‌کنیم و امید است شما نیز برای کشورتان در میادین ورزشی افتخار‌آفرین ‌باشید.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت الله عبدالله جوادی آملی امروز در دیدار مدیرکل و معاونان ورزش و جوانان و جمعی از ورزشکاران استان مازندران گفت: اگر نظام اسلامی می‌خواهد پرچمش به اهتزاز در بیایید باید این پرچم به دست شما باشد و ورزشکاران باید معرف اسلام باشند.

وی تصریح کرد: ورزش وسیله‌ای است تا جامعه بشری را آگاه کرده و اگر از ورزش به نیکی یاد می‌شود به این دلیل است که انسان بدنش سالم باشد و ورزش، روح انسان را نیز تقویت می‌کند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم تاکید کرد: اگر روح سالم نباشد این بدن سالم روح را نیز تباه می‌کند و باید روح و جسم هر دو با هم سالم باشند و سلامت بدن را حفظ کنند.

آیت الله جوادی آملی بیان داشت: در برابر سلامت بدن موظفیم روح را نیز سالم نگه داریم و این تاکید قرآن کریم است و باید به گونه‌ای عمل کنیم تا در کهنسالی بدن ما سالم بماند.

وی با اشاره به موضوع مرگ گفت: مرگ پوسیدن نیست، بلکه از پوست در آمدن است، انسانی که می‌میرد همانند مرغی است که از قفس طبیعت رها شده می‌شود، ما همان که هستیم، هستیم و از بین نمی‌رویم.

استاد برجسته حوزه علمیه قم بیان داشت: اکنون در دنیا هستیم و بدن سالم داریم، نیاز به وسائلی داریم که یا از روی ضوابط به دست می‌آید و یا از روی روابط محقق می‌شود.

آیت الله جوادی آملی اظهار داشت: اگر بر اساس خرید و اجاره باشد بر اساس ضوابط است و اگر بر اساس روابط فردی باشد، توسط روابط به دست می‌آید، اما در دنیای آخرت و مرگ مضاربه است.

وی تاکید کرد: همه نیازهای خود را باید از این دنیا تامین کرده و همراه خود به آخرت ببریم، انسان یا همراه خود مار و عقرب می‌برد و یا ریحان، آنجا هیچ خبری نیست و هر چه هست خودمان با خودمان خواهیم برد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به آیات قرآن کریم گفت: خداوند می‌فرماید انسان مرگ را می‌میراند نه مرگ انسان را «کل نفس ذائقه الموت».

آیت الله جوادی آملی گفت: یک ورزشکار یک سر و گردن از دیگران بالاتر است و با حجاب و عفاف و همچنین خانواده خود می‌کوشد تا به دستورات اسلامی عمل کند.

وی بیان داشت: وقتی ورزشکاران ما یک وزنه را بلند می‌کند، به نام خدا می‌گوید و با نام علی(ع) این کار را انجام می‌دهد و این ورزشکار بر وزنه و ورزش مسلط خواهد شد و اجازه نخواهد داد تا وزنه بر او مسلط شود.

استاد برجسته حوزه علمیه قم یادآور شد: اگر ورزشکار به فکر این است که چند نفر او را تشویق کرده و برای او دست بزنند، آن وقت ورزش بر او مسلط شده است.

آیت الله جوادی آملی اظهار داشت: شخص اول کشور ما رهبر محترم انقلاب اسلامی نیز در پیام تبریک خود به وزنه‌برداران اشاره کردند که این کار شما آبروی نظام است. ما شب و روز دعا می‌کنیم و امید است شما نیز برای کشورتان افتخار آفرین باشید.

در این دیدار که بهداد سلیمی وزنه بردار کشورمان نیز حضور داشت، استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت: یک سخنران شاید یک ساعت سخنرانی کند اما تاثیر اینکه بهداد عزیز ما هنگام وزنه زدن به نام خدا و یا علی(ع) می‌گوید، بیشتر است.

وی تاکید کرد: این قدرت است و ما نیز دعا می‌کنیم تا فاتح رقابت‌ها باشید و همیشه برای نظام اسلامی ایران افتخار آفرینی کنید.

۱۳۹۱/۲/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...