نسخه چاپی

اوكراین مانع ورود خبرنگاران روسی به این كشور می‌شود

رسانه‌های روسیه اعلام كردند خبرنگارانی كه از كریمه دیدن كرده‌اند از ورود به اوكراین منع شده‌اند.

به گزارش نما ، و به گفته ماریانا ماکسیمووسکایا، دستیار سردبیر و مجری شبکه تلویزیونی رن‌تی.ویRen TV روسیه، چندین گروه از این شبکه تلویزیونی و خبرنگاران روزنامه روسیسکایا گازتا و مجله ندلیا Nedeliaاز ورود به اوکراین منع شده‌اند.
رومن سوپر، یکی از روزنامه نگاران ندلیا و یک تصویر بردار روز چهارشنبه گذشته از اودسا،یکی از شهرهای بندری اوکراین در کرانه دریای سیاه، اخراج شدند.
به گفته ماکسیمووسکایا، آنها تا دو سال نمی‌توانند به اوکراین سفر کنند و این اولین مورد از این نوع نیست، خبرنگاران ندالیا در سه مورد از چند شهر اوکراین اخراج شده‌اند.
هفته گذشته هم یکی از تصویربرداران رن‌تی.وی به نام اولگ درگاچ از ورود به کیف منع شد و تا دو سال نمی‌تواند به اوکراین سفر کند. دوتن از خبرنگاران و تصویربرداران این شبکه تلویزیونی روسیه هم از دونتسک اخراج شده‌اند.
این منبع افزود مرزبانان اوکراین هم چنین رفتاری دارند و هنگام کنترل گذرنامه اعضای گروه‌های خبری روسیه وقتی برگه عبور از مرز کریمه را می‌بینند مانع ورود خبرنگاران به اوکراین می‌شوند.
به گزارش خبرگزاری ریانووستی از مسکو، ایگور الکوف، سردبیر روزنامه روسیسکایا گازتا نیز گفت مفسر سیاسی این روزنامه و عکاس آن نتوانستند کنگره «حزب مناطق» اوکراین را پوشش خبری دهند و هردوی آن‌ها پس از بازجویی در فرودگاه کیف به روسیه بازگردانده شدند و تا دو سال نمی‌توانند وارد اوکراین شوند.
ماکسیمووسکایا گفت قصد دارد نامه‌ای الکترونیکی به نخست وزیر موقت اوکراین بفرستد و مقامات جدید اوکراین را از این وضع آگاه کند. به گفته وی هر کشوری حق دارد فردی را بدون ذکر علت اخراج کند اما در شرایط فعلی این کار خطرناک است .

۱۳۹۳/۱/۱۴

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...