نسخه چاپی

وزیر ورزش و جوانان در گفت و گو با نما:

در سال 93 دو باشگاه استقلال و پرسپولیس را واگذار می كنیم

عکس خبري -در سال 93 خصوصي کردن دو باشگاه استقلال و پرسپوليس را پيگيري خواهم کرد

محمود گودرزی گفت:در سال 93 به طور جدی خصوصی كردن دو باشگاه استقلال و پرسپولیس را پیگیری خواهم كرد تا این دو باشگاه پرطرفدار به بخش خصوصی واگذار شود .

به گزارش نما ،سال 92 با تمامی موفقیتها و ناکامیهای ورزشی تمام شد و سال جدید که پر از اتفقات گوناگون ورزشی است آغاز. مسابقات جهانی والیبال، بسکتبال، هندبال، وزنه برداری، بازیهای آسیایی اینچئون کره جنوبی، جام جهانی فوتبال ازجمله میادینی هستند که ورزشکاران کشورمان در سال 93 باید در آنها
رقابت کنند. به زعم بسیاری از کارشناسان ورزشی سال پیش رو یکی از مهم ترین سالهای ورزشی ایران عزیزمان است. از این رو در روزهای ابتدایی سال 93 با وزیر ورزش و جوانان محمود گودرزی گفتگوی کوتاهی را انجام دادیم که این گفتگو شامل تمامی مباحث کوتاه ورزشی سال 92 و 93 می باشد  که در پی می آید.
گفتگو: علیرضا حاجی میرزابابا

شرایط ورزش کشور در سال گذشته را چگونه ارزیابی می کنید؟
بدون شک سال گذشته شرایط بسیار خوبی بر ورزش ایران حکم فرما بود و شرایط کنونی ورزش کشور بسیار مثبت است.
 
سال گذشته ورزشکاران ایرانی در المپیک لندن بسیار خوش درخشیدند، شما دوست داشتید جای کدام یک از مدال آوران المپیک بودید؟
همه قهرمانان عزیز هستند، فرقی هم نمیکند به جای کدام باشم اما دوست داشتم به جای همهشان باشم.

 آیا ورزش حرفه ای کشور ارزش آن را دارد که این قدر پول بیتالمال را صرف آن کرد؟
البته که دارد، چراکه نه، به هر حال اسباب شادی مردم فراهم میشود، همه با مدال آوری آنها در میادین بینالمللی خوشحال میشوند، ما هم خوشحال میشویم. پرچممان در جهان به اهتزاز در میآید. به لحاظ سیاسی هم اقتدارمان به دنیا اعلام میشود. همه این موارد در ورزش حرفه ای وجود دارد ونمی توان به راحتی از کنار ورزش حرفه ای گذشت.

برای کسب یک مدال المپیک افراد بسیاری از جمله مربیان و فدراسیونها زحمات فراوانی میکشند اما فقط از ورزشکار مدال آور تجلیل میشود، به نظر شما این ضعف به حساب نمی آید؟
به نظر من باید از همه تقدیر شود، حتی از آن کسی که سالن تمرین را پاک میکند، مدیرانی که تمام مدت تلاش میکنند تا جذب منابع کنند، سرپرستان، داوران، به خصوص مربیان، رسانهها و در کل تمامی کسانی که در حوزه ورزش فعالیت میکنند باید مورد تجلیل قرار بگیرند.


چه کاری در ورزش را برای دقیقه 90 سال 92 گذاشتید و انجام دادید؟
کار خاصی نبود، فقط قرار بود جلسه شورای عالی ورزش را برگزار کنیم که به دلیل تداخل با یک برنامه دولت و در گیر بودن اعضای شورای عالی ورزش آن را منتفی کردیم اما ان شاءالله ابتدای سال 93 آن را برگزار خواهیم کرد.

در المپیک 2016 برزیل چه پیش بینی از تعداد مدالهای به دست آمده دارید؟
اجازه بدهید پیش بینی کسب چند مدال را نداشته باشم تا ببینیم در جریان این مسابقات چه پیش میآید.

مهمترین هدف وزارتخانه تحت هدایت شما در سال 93 چه مواردی است؟
توسعه ورزش درزمینه های گوناگون وهمچنین تعمیق اخلاق مداری ازهدفهای اصلی ما در سال جدید خواهد بود.

یکی از مباحثی که همیشه در ورزش کشور و به خصوص فوتبال ما مطرح است خصوصی کردن دو باشگاه استقلال و پرسپولیس است، در اواخر سال گذشته شاهد قدم‌های مثبتی در این زمینه بودیم، آیا این موضوع در همین سطح باقی می ماند یا قرار است بالاخره سرانجامی داشته باشد؟
در سال 93 به طور جدی خصوصی کردن دو باشگاه استقلال و پرسپولیس را پیگیری خواهم کرد تا این دو باشگاه پرطرفدار به بخش خصوصی واگذار شود .

در جام جهانی تیم ملی فوتبال ما چه می کند؟
به نظر من نتیجه زیاد مهم نیست اما امیدوارم بازی های تیم ملی در حد انتظار خوب باشد .

صحبت آخر؟
 امیدوارم سال 93 برای همه مردم ایران به خصوص ورزشکاران و جامعه ورزشی سالی پر از سعادت و پیروزی  و شادکامی باشد و همانند همیشه پرچم ایران در میدان های مختلف به اهتزاز درآید.

۱۳۹۳/۱/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...