نسخه چاپی

محمد كاظم انبار لویی در گفتگوی اختصاصی با نما:

دولت با پاسخ دندان شكن اعلام كند تلاش برای رفع حصر بی فایده است/مداخله ادامه داشته باشد مردم مشت محكمی بر دهان اتحادیه اروپا میزنند

عکس خبري -دولت با پاسخ دندان شکن اعلام کند تلاش براي رفع حصر بي فايده است/مداخله ادامه داشته باشد مردم مشت محکمي بر دهان اتحاديه اروپا ميزنند

رییس مركز سیاسی حزب موتلفه اسلامی گفت:دو تن از یاران انقلاب از روی غفلت با این مداخله خارجی همراهی كردندو در پی آن حوادثی را پدید آوردند، كه اقتدار ملی به خطر افتاد.

به گزارش نما ،ورود هیئت پارلمانی هشت‌نفره اتحادیه اروپا به ایران در اواخر سالی که گذشت و دیدار آن‌ها با دو تن از محکومین امنیتی که در جریان فتنه 88 نقش برجسته‌ای را در آشوب‌افکنی ایفا کرده بودند، موجی از اظهارات و واکنش‌های مسئولان ذی‌ربط را به‌همراه داشت چرا که نوع رفتار هیئت اروپایی در تهران اگر کنار برخی پدیده‌های دیگر گذاشته شود، حقیقت مهمی را درباره نحوه بازنویسی راهبرد سیاسی ــ اطلاعاتی کشورهای غربی علیه ایران آشکار می‌کند.
آمریکایی‌ها خود از مدتها قبل گفته‌اند ــ که پیگیری پروژه تغییر رژیم در ایران ــ یا تغییر رفتار رژیم به‌گونه‌ای که عملاً به دگرگون شدن ماهیت انقلابی آن بینجامد ــ لوازم متعددی دارد که در رأس آن، باز شدن پای غربی‌ها به داخل کشور و ارتباط آنها با اوپوزیسیون ایرانی است.
غربی‌ها فتنه 88 را طراحی کردند و می‌خواهند از زبان فتنه‌گران و مجریان خود نتیجه فتنه 88 را بشنوند تا برای برنامه ریزی و توطئه‌های آینده آسیب شناسی کنند. هیئت اروپایی مشخص است که چه اهدافی از این ملاقات داشته است، آنها برای تشویق فتنه‌گران به ایران آمده‌اند و هیچ‌گاه در این ملاقات به فتنه‌گران گوشزد نکردند که دست از فتنه‌گری بردارید، بلکه آنها را برای ادامه فتنه‌گری‌ها نیز دلگرم ساختند.
اما ماجرا به همین جا ختم نشد و اتحادیه اروپا در فصلی تازه چهره ای دیگر از خود نشان داد که در نهایت کمیته روابط خارجی پارلمان اروپا روز دوشنبه درباره پیش‌نویس قطعنامه‌ای در خصوص راهبرد اتحادیه اروپا در قبال ایران رای‌گیری و آن را تصویب کرد و در این قطعنامه طی ۲۳ بند سیاستهای اتحادیه اروپا در زمینه موضوعات مختلف تبیین شده است. نکته قابل تامل این است که بخش آخر این قطعنامه مربوط به امور حقوق بشری است که بیشترین بندها (۸ بند) را به خود اختصاص داده است. در بند آغازین این بخش از آزادی کسانی که زندانیان عقیده خوانده می‌شوند استقبال شده است. این بند همچنین از اعطای جایزه ساخاروف به نسرین ستوده استقبال کرده و آزادی زندانیان به اصطلاح سیاسی، مدافعان حقوق بشر و محکومان فتنه را خواستار می‌شود.
در واکنش به این قطعنامه محمد کاظم انبار لویی در گفتگو با خبرنگار نما ، اظهار داشت:مقام معظم رهبری بارها در رابطه با فتنه 88 فرمودند: که این فتنه منشا خارجی داشت و بیرون از مرزها طراحی و تحت عنوان انقلاب مخملی عملیاتی شد.
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه در ادامه خاطر نشان کرد: دو تن از یاران انقلاب از روی غفلت با این مداخله خارجی همراهی کردند و در پی آن حوادثی را پدید آوردند، که اقتدار ملی به خطر افتاد.
وی افزود: سفر مقامات اروپایی به ایران نشان دهنده عمق وابستگی سران فتنه به غرب است. بنابراین پیش نویس این قطعنامه نشان می دهد، دشمنان جمهوری اسلامی ایران همچنان بر سر مواضع خود پا فشاری می کنند و قصد مداخله در امور داخلی ایران را دارند.
انبارلویی با تاکید بر ایفای نقش غرب در فتنه 88 گفت: رهبر معظم انقلاب بارها به سران فتنه گوشزد کردند که خط خودتان را از دشمن جدا کنید، اما نکته قابل توجه این است که هنوز شاهد حمایت های غرب از عوامل فتنه و تلاش آنها برای رفع حصر هستیم.
رییس مرکز سیاسی حزب موتلفه اسلامی‌‌ اذعان داشت: در واکنش به این اقدام اتحادیه اروپا به جز سخنگوی وزارت خارجه که در این زمینه موضع گیری خود را اعلام کردند، واکنشی دیگر از ریاست جمهوری و نیز وزیر امور خارجه شاهد نبودیم. انتظار می رود که دولت تهدیداتی را که علیه استقلال و عزت ملی می‌شود رصد کند. در همین زمینه لازم است در عمل برخورد قاطعی از سوی وزارت‌خارجه صورت بگیرد. مواضع منفعلانه تاثیری ندارد و گستاخی کشورهای جنایتکار را بیشتر می‌کند. باید با پاسخی دندانشکن اعلام کنند که تلاش برای رفع حصر بی فایده است.
انبارلویی تسریع کرد: حضور میلیونی مردم در راهپیمایی 9 دی  نشان داد مردم ایران حامی و پشتیبان نظام و مقام معظم رهبری بوده و مطالبه آن ها اعدام سران فتنه است، بنابراین اظهار نظر دشمنان تنها روحیه انقلابی مردم را بیشتر می‌کند.
وی در پایان تاکید کرد: مسئولین باید بدانند که اگر این مداخلات در امور کشور ادامه دار باشد مردم همچون 22 بهمن و 9 دی در خیابان ها مواضع خود را نشان خواهند داد تا مشت محکمی بر دهان اتحادیه اروپا باشد.

۱۳۹۳/۱/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...