نسخه چاپی

نقش مرزبانان فرهنگی و اقتصادی در تحقق منویات رهبری

عکس خبري -نقش مرزبانان فرهنگي و اقتصادي در تحقق منويات رهبري

معاون اول رئیس قوه قضاییه با اشاره به عزم جدی دستگاه قضایی برای برخورد با مفسدان اقتصادی گفت: مرزبانان فرهنگی و اقتصادی در تحقق شعار سال 93 نقش پررنگی دارند.

به گزارش نما ، حجت‌الاسلام رئیسی معاون اول رئیس قوه قضاییه در خطبه‌های پیش از نماز جمعه امروز ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) اظهار داشت: امروز تمام مسلمانان باید فاطمه اطهر را الگوی خود قرار دهند لذا فاطمه (س) فقط متعلق به شیعه نیست بلکه به کل انسانیت تعلق دارد.
وی با اشاره به اینکه فاطمه زهرا(س) رمز اعتلاء است، گفت: گمشده امروز جهان بشریت سیره فاطمی است و آنچه که برای جامعه ما اولویت دارد این است که سیره فاطمی را الگوی خود قرار دهیم.
حجت‌الاسلام رئیسی در ادامه با اشاره به تبلیغات غرب علیه ایران و متهم کردن جمهوری اسلامی به نقض حقوق بشر گفت: امروز افرادی زمزمه حقوق بشر آنها گوش فلک را کر کرده که خود اولین ناقضین حقوق بشر در دنیا هستند.
معاون اول رئیس قوه قضاییه با تأکید بر اینکه ایران در جایگاه مدعی و غرب در جایگاه متهم است، گفت: امروز آمار و گزارش‌ها نشان می‌دهد که آمریکا کشورهای آفریقایی و مردم محروم ‌آنجا را وسیله‌ای برای آزمایش داروهای خود قرار داده و حتی به سربازان خود هم رحم نکرده و از آنها تعهد گرفته است که برخی داروها را روی آنها تست کند.
وی افزود: ما ریشه این رفتارها را در اومانیسم و دوری از خدا می‌دانیم.
حجت‌الاسلام رئیسی با اشاره به قاچاق انسان در مغرب زمین گفت: متأسفانه آمار تکان دهنده‌ای در بحث قاچاق انسان به ویژه بین زنان 12 تا 22 سال وجود دارد و اگر موضوع نقض حقوق بشر در کشورهای غربی را در یک دادگاه بین‌المللی صالحه ارزیابی کنیم دیگر غربی‌ها مدعی حقوق بشر نمی‌شوند.
معاون اول رئیس قوه قضاییه با اشاره به نامگذاری سال 93 به نام اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و اراده جهادی گفت: تحقق این شعار در پرتو فرهنگ فاطمی میسر است و امسال هم با نام حضرت فاطمه(س) آغاز شده است البته دست اندرکاران امور و مردم باید برای تحقق این شعار تلاش کنند.
حجت‌الاسلام رئیسی با تأکید بر اینکه نامگذاری سالها بر اساس سنجش نیاز جامعه است، گفت: زمانی که مقام معظم رهبری به فرهنگ اشاره می‌کند دلیل دارد و علت آن این است که انقلاب ما مبتنی بر فرهنگ است و پیش از ‌آنکه سیاسی باشد فرهنگی بوده است و همین تحول فرهنگی هم باعث استقلال و استقرار نظام شد.
وی در ادامه با اشاره به اینکه امروز فرهنگ ما مورد تهاجم است، گفت: مرزبانان فرهنگی باید از فرهنگ اسلامی و ارزش‌های انقلاب دفاع کند و اجازه ندهند که فرهنگ ما مورد تهدید و آسیب قرار گیرد.
معاون اول رئیس قوه قضاییه با تأکید بر نقش دستگاه‌های فرهنگی گفت: در تحقق شعار امسال نقش دستگاه‌های فرهنگی به خصوص وزارت ارشاد که مسئول مجوز دادن محصولات فرهنگی است بسیار مهم تلقی می‌شود.
حجت‌الاسلام رئیسی در ادامه به نقش مرزبانان اقتصادی اشاره کرد و گفت: مرزبانان اقتصادی ما هم باید تلاش کنند تا اقتصاد مقاومتی محقق شود و در نظام پولی و بانکی سیاست‌گذاری درستی صورت گیرد که زمینه فساد را از بین ببرد.
وی تأکید کرد: بدون شک اگر جایی جرمی واقع شود دستگاه قضایی برخورد قاطعی خواهد داشت چرا که امنیت اقتصادی در گروی برخورد با مفسدان اقتصادی است.
حجت‌الاسلام رئیسی با تأکید بر عزم جدی دستگاه قضایی برای برخورد با مفسدان اقتصادی گفت: تحقق شعار امسال در گروی عزم ملی است و کسانی می‌توانند مدیریت جهادی کنند که باور و انگیزه داشته باشند.
معاون اول رئیس قوه قضاییه خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی دقیق، انجام کارهای صحیح، اخلاص در عمل در شناخت دشمنان از شروط اساسی برای رسیدن به هدف است.
وی اظهار داشت: دستگاه قضایی به شکلی قانونمند در بحث نظارت و قضاوت با متخلفان برخورد قاطع خواهد داشت و تلاش ما این است که در این عرصه دشمن را ناامید کند.
حجت‌الاسلام رئیسی در پایان از فعالان دیپلماسی کشور خواست تا پاسخی در خور و به حق را به ناقضان حقوق بشر در اروپا بدهند.

۱۳۹۳/۱/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...