نسخه چاپی

تذكر به دولت برای برخورد جدی با اتحادیه اروپا

عکس خبري -تذکر به دولت براي برخورد جدي با اتحاديه اروپا

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی كشور گفت: به دولت و وزارت امور خارجه تذكر می‌دهیم كه با اتحادیه اروپا برخوردی جدی كند در غیر این صورت دانشجویان بسیجی ساكت نخواهند نشست.

به گزارش نما ، به نقل از فارس، رامین شمسایی دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور با اشاره به محتوای قطعنامه موسوم به راهبرد اتحادیه اروپا در قبال ایران که در کمیته روابط خارجی پارلمان اروپا به تصویب رسید، گفت: تجربه تاریخی در انقلاب اسلامی نشان داده‌است که هر وقت در برابر دشمن، نظام سلطه و غربی‌ها لحنی آرام‌تر و سازش‌ کارانه‌تری داشتیم آنها نسبت به ما بی ادب‌تر و گستاخ‌تر شده‌اند.
شمسایی تصریح کرد: مثال مقدمه‌ای که گفته شد در سال 2001 مشخص است یعنی زمانی که خاتمی بحث گفت‌وگوی تمدن‌ها را مطرح کرد و بوش ما را محور شرارت نامید.
وی خاطر نشان کرد: در چند ماهه اخیر دولت موضعی آرام نسبت به موضع‌ گیری‌های امریکا، غرب و اتحادیه اروپا داشته است که این موضوع باعث شده آنها نسبت به ما گستاخ‌تر شوند.
دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور، اضافه کرد: اوج گستاخی‌های غرب و اروپا قطعنامه‌ای است که اتحادیه اروپا چند روز قبل پیش نویس آن را آماده کرد و اخیرا به تصویب رساند.
شمسایی خاطر نشان کرد: تصویب قطعنامه پارلمان اروپا به لحاظ حقوق بین‌الملل دخالتی آشکار در امور داخلی کشور ما است و اگر وزارت امور خارجه در زمان ملاقات هیئت اروپایی با وابستگان فتنه با آنها برخورد جدی‌تری می‌کرد و آنها را از کشور اخراج کرده‌بود دیگر شاهد انجام این کار توسط اشتون و تصویب چنین قطعنامه‌ای نبودیم.
وی تصریح کرد: ما به دولت و وزارت امور خارجه تذکر می‌دهیم که با اتحادیه اروپا برخوردی جدی کند زیرا در غیر این صورت دانشجویان بسیجی ساکت نخواهند نشست.
شمسایی ضمن اشاره به قسمتی از قطعنامه که در رابطه با آزادی همجنس‌بازان نوشته شده‌است، اظهار داشت: تصویب کنندگان قطعنامه حداقل باید این فهم و شناخت را از ایران داشتند که جامعه ما اسلامی است و این کار در اینجا غیر قابل انجام است، البته آنها قصد دارند که هر اتفاق کثیفی که در اروپا رخ می‌دهد در ایران هم انجام شود که این ممکن نیست.
دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور، در رابطه با اعدام نکردن قاچاقچیان مواد مخدر که در قطعنامه به آن اشاره شده است، افزود: سالانه چندین جوان در کشور در مبارزه با مواد مخدر شهید می‌شوند، و در کل این بند هم نشان می‌دهد آنها فهم درستی از مسائل ایران ندارند.
شمسایی ادامه داد: یکی دیگر از خواسته‌هایی که در قطعنامه آورده شده‌است موضوع احیای انجمن صنفی روزنامه نگاران است، چرا باید یک کشور خارجی تا این حد در مسائل داخلی کشور دیگری ریز شود، احیای این انجمن برای آنها چه سودی می‌‌تواند داشته باشد.
وی با اشاره به خواسته دیگر اتحادیه اروپا پیرامون تاسیس دفتر در ایران، تصریح کرد: اتحادیه اروپا غلط می‌کند بخواهد در ایران دفتر بزند، بسیج دانشجویی و جنبش دانشجویی هرگز اجازه نمی‌دهد یک لانه جاسوسی جدید در خاک ایران تاسیس شود.
شمسایی در خاتمه در رابطه با ملاقات هیئت‌های اروپایی با مخالفان نظام که در متن قطعنامه آمده‌است، افزود: مگر ایران، اکراین و یک کشور بی در و پیکر است که بخواهد در آن چنین اتفاقاتی رخ دهد.

۱۳۹۳/۱/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...